1. ”Tillvalsbutik” > Sök där upp “Aktivitetskort på nätet (APN)”;
2. Kontakta support på Zoezi om du inte hittar tillvalet i listan.
Här hämtas aktivitetskorten ut (JSON-fil), vilka utgör underlagen till sammanställningen. Dessa kan komma att behöva hämtas ut ifall kommunen inom vilken föreningen är verksam vill kontrollera uppgifterna som skickats in.
För APN-stöd finns en knapp “Hämta XML”, då vissa kommuner kan ta emot de filer som föreningen själv laddar upp:
Hämtar ut en Excel-fil som innehåller information om antal godkända aktiviteter som finns för det angivna datumintervallet.
Dessa aktiviteter kommer inte komma med i någon fildata alls då det inte finns något som kan godkänna den.
Det mesta av informationen är rätt, men ytterligare information behöver kompletteras. Det kan exempelvis vara någon person som saknar personnummer, rapportering av närvaro är bristfällig, aktivitetstyp saknas, eller ledare saknas. Aktiviteter som är delvis godkända kommer skickas med i överföringen, men kommer ge mindre bidrag än om de hade varit fullständigt redovisade.
Informationen kring aktiviteterna är komplett och ingenting behöver åtgärdas.
Om det finns aktiviteter som är antingen icke godkända eller delvis godkända kan man kontrollera vilka uppgifter som saknas:
1. Klicka på den blå knappen “Kontrollera” för varje aktivitet;
2. Visas en ruta som listar den information som behöver fyllas i;
3. Klicka på knappen “Åtgärda” för varje punkt för att direkt navigera till det område som behöver justeras.
4. För att ställa in aktivitetstyp för APN används:
5. Går det för APN inte att välja aktivitet så som det visas ovan beror det på kopplingen till kommunen. Det går att ignorera den varningen då vi i sådant fall istället använder aktivitetens namn.