facebookBambora betalterminal – Zoezi

Bambora betalterminal

Bambora betalterminal

För att beställa en Bambora-terminal så kontakta Zoezi support. Ett formulär för beställning av Bamboras betalterminal skickas till kunden via e-post från Zoezi och fylls i av kunden och signeras elektroniskt.
Efter att ansökan godkänts skickas terminalen vanligtvis inom tre arbetsdagar.

Anslut Bamboras betalterminal till kassan
  1. 1. Anslut din Bamboraterminal med sladd till din internetrouter och till elnätverket.
  2. 2. Öppna terminalen, gå in i menyn och välj ”Hjälp”. Om lösenord efterfrågas, ange 2020.
  3. 3. Under ”Hjälp” hittar ni Terminal ID, samt IPadress. Skriv ner och spara.
  4. 4. Ring sedan Bamboras support på 010-10 66 000 under deras öppettider (Måndag – Fredag kl. 08:00 – 20:00 och lördag kl. 10:00 – 14:00) för att få er terminal kassakopplad. Uppge ert terminal-ID och säg att ni vill ha den kassakopplad med Host2T v2 (Only ECR), Ethernet kopplad på port 1337. 
  5. 5. Klicka på ditt porträtt uppe till höger i Zoezi, välj ”Hämta Gymsystems app” samt till vilket system.
  6. 6. Starta appen. Skriv in er anläggning t.ex. ”demo.gymsystem.se” och avsluta med er personalinloggning. Appen måste fortsättningsvis alltid vara startad när betalterminalen används!
  7. 7. Gå in i Zoezi under ”Inställningar” > ”Kassa” > ”Ändra”. Här hittar ni något som heter Link och Hash. Kopiera och klistra in informationen till motsvarande fält i appen som hittas under Inställningar > proxy inställningar . Tryck sedan på Spara i  appen.
  8. 8. I Zoezi skriver ni in Ip-adressen som ni hittade i terminalen och i prot-fältet fyller ni i 1337.
  9. 9. Gör ett testköp i kassan. Kontakta Zoezi vid problem på 013 -10 18 40 eller support@zoezi.se

Om det uppstår några problem vid användning av betalterminalen

Ta gärna del av vår felsökningsguid.

👋 Vi bygger om, besök vår nya hemsida på zoezi.se.