Bambora betalterminal
Bambora betalterminal
För att beställa en Bambora-terminal så kontakta Zoezi support. Ett formulär för beställning av Bamboras betalterminal skickas till kunden via e-post från Zoezi och fylls i av kunden och signeras elektroniskt.
Efter att ansökan godkänts skickas terminalen vanligtvis inom tre arbetsdagar.
Anslut Bamboras betalterminal till kassan
- 1. Anslut din Bamboraterminal med sladd till din internetrouter och till elnätverket.
- 2. Öppna terminalen, gå in i menyn och välj ”Hjälp”. Om lösenord efterfrågas, ange 2020.
- 3. Under ”Hjälp” hittar ni Terminal ID, samt IPadress. Skriv ner och spara.
- 4. Ring sedan Bamboras support på 010-10 66 000 under deras öppettider (Måndag – Fredag kl. 08:00 – 20:00 och lördag kl. 10:00 – 14:00) för att få er terminal kassakopplad. Uppge ert terminal-ID och säg att ni vill ha den kassakopplad med Host2T v2 (Only ECR), Ethernet kopplad på port 1337.
- 5. Klicka på ditt porträtt uppe till höger i Zoezi, välj ”Hämta Gymsystems app” samt till vilket system.
- 6. Starta appen. Skriv in er anläggning t.ex. ”demo.gymsystem.se” och avsluta med er personalinloggning. Appen måste fortsättningsvis alltid vara startad när betalterminalen används!
- 7. Gå in i Zoezi under ”Inställningar” > ”Kassa” > ”Ändra”. Här hittar ni något som heter Link och Hash. Kopiera och klistra in informationen till motsvarande fält i appen som hittas under Inställningar > proxy inställningar . Tryck sedan på Spara i appen.
- 8. I Zoezi skriver ni in Ip-adressen som ni hittade i terminalen och i prot-fältet fyller ni i 1337.
- 9. Gör ett testköp i kassan. Kontakta Zoezi vid problem på 013 -10 18 40 eller support@zoezi.se
Om det uppstår några problem vid användning av betalterminalen