facebookNyheter – Gymsystem

Nyheter

Tävlingar, ”Zoezi App store” och andra nyheter i Zoezi

Med den senaste uppdateringen av Zoezi:s boknings- och affärssystem följer stora möjligheter att skapa ännu mer verksamhetsnytta och spara ännu mer administrativ tid i er verksamhet. I grundsystemet ingår ju visserligen det mesta men nu kan ni också enkelt bygga ut systemet ytterligare genom Zoezis egna ”App store”, vilken vi i systemet kallar Tillvalsbutiken. Denna nya tjänst har alla befintliga kunder nu fått tillgång till via personalsidan i Zoezi affärssystem. Det finns både kostnadsfria tillval och tillval som innebär en extra kostnad. I tillvalsbutiken finner ni många möjligheter och smarta funktioner för att göra er vardag ännu smidigare med Zoezi så vi rekommenderar er verkligen att ta en titt där på en gång! Via nedanstående länk kan även ni som ännu inte är kunder se samtliga systemets ingående funktioner och tillvalsmöjligheter:
https://zoezi.se/funktioner/

Zoezi boknings- och affärssystem - alla funktioner och tillval
Zoezi boknings- och affärssystem – alla funktioner och tillval

Bland de Tillval som går att hitta i tillvalsbutiken finns också en stor helt ny funktion i Zoezi, nämligen tillvalet Tävlingar. Med detta tillval kan ni som i någon form arrangerar tävlingar enkelt skapa, administrera och ta betalt för tävlingar med olika klasser i alla dess former – alltifrån fullskaliga seriesystem inom lagidrott till individuella tävlingar/lopp inom t.ex. Crossfit eller Löpning – allt är möjligt! Ni är självklart som vanligt också varmt välkomna att höra av er till supporten om ni känner att ni behöver rådgivning kring detta.

Kopplat till Tävlingar finns också de nya tillvalen Cup och Spelarbank, som möjliggör cupspel/slutspel samt för personer utan lag och lag utan tillräckligt antal lagmedlemmar att hitta varandra på ett enkelt sätt! Bra va! Hör av dig till oss på support@zoezi.se om du är nyfiken och vill höra mer om detta! Du som redan är kund kan enkelt lägga till dessa, och många andra tillval, genom tillvalsbutiken som ni hittar på personalsidan i systemet.

Inte nog med detta, med den senaste uppdateringen följer också en mängd ytterligare förbättringar enligt nedan kompletta releaseinfo-lista:

Automatiskt utskick med videolänk – Nu finns möjligheten att bestämma hur långt innan passet ett automatiskt utskick ska göras med videolänk till ett videopass för de som bokat sig på passet. 

Automatisk förnyelse av klipp på klippkort – Möjligheten finns nu för att det inte ska behöva köpas nytt kort varje månad att en automatisk påfyllning sker för klippkort knutna till resursbokning.

Skapa upp betalning kopplad till träningskort – Det går nu att skapa upp en betalning kopplad till ett träningskort, där det går att välja vilken träningsperiod som betalningen avser, samt vilket förfallodatum och summa den har. 

Belastningsregister – Det går nu att bocka av huruvida en ledare eller annan medlem, i t.ex. en förening, har lämnat in och visat upp sitt belastningsutdrag eller ej. Informationen kan hämtas ut som Excel eller läsas av direkt i systemet. 

Passbeskrivning – Numera visas endast en beskrivning av en aktivitet vid ett givet tillfälle. Tidigare visades både aktivitetstypens övergripande beskrivning och det specifika passets beskrivning. Skrivs det en text för det specifika passet så är det numera den beskrivningen som visas istället för den övergripande beskrivningen av passet. 

Förbättring för lagledare på medlemssidan – Lagledare kan nu se anonyma användare i närvarolistorna, listorna på matchsidan, samt på lagsidan och där nya spelare bjuds in. Automatisk närvaro på matcher vid lagledares bokning och accepterade inbjudningar.
Tydligare information kring kallelser till match samt förbättrade mailutskick.

Övrigt
– En begränsning har införts på SMS-utskick för att undvika oavsiktliga för stora/dyra massutskick
– Tillvalet Minispel finns i tillvalsbutiken – nu kan ni t.o.m. spela Tetris i Zoezi affärssystem! 🙂 Detta fria tillval visar på vilka möjligheter Zoezi erbjuder våra utvecklingspartners att bygga ut systemet på många olika sätt.

In och kika i på https://zoezi.se/funktioner/ och se vad Zoezi kan möjliggöra i er verksamhet om ni är nyfikna på om Zoezi skulle kunna vara något för er verksamhet – eller i Tillvalsbutiken på Personalsidan om ni redan är kund och använder Zoezi boknings- och affärssystem.

Vi önskar er en fortsatt härlig sommar!

Vännerna på Zoezi

Vi välkomnar version 7.5!

Så var det åter dags för en uppdatering av systemet, vilken rullades ut natten till onsdag 13 maj. Vi har jobbat hårt för att ge er nya spännande funktioner och vi är övertygade att ni kommer ha nytta av dem i verksamheten! Nedan följer en lista på vad som uppdateras:

Push-notifikationer
Vi inför nu push notifikationer och aviseringar. Detta innebär att användare som har appen installerad kommer att kunna få push-notifikationer till sig. Användare kommer även kunna se aviseringar i systemet både i webb och mobil.

– Användare kommer kunna få push-notifikationer till sig om de har appen installerad.

– Aviseringar kan hittas i systemet under aviseringsikonen. Detta är information som gått ut till den specifika användaren gällande en händelse.

– Aviseringar sker för alla utskick.

– Medlemmar kan ställa in om de vill ta emot push-notifikationer eller inte.

Livechatt
Ni har nog redan hunnit testa vår Livechatt, men nu kan vi konstatera att ”testfasen” är över och vi hoppas ni är lika nöjda som vi är! I varje system finns det möjlighet att direkt chatta med supporten vid behov. Detta gäller under arbetstid för att göra det snabbare och smidigare att få kontakt med vår support.

Videopasslänkning
Under rådande omständigheter kring smittospridning och hemma-sittande är det förstås viktigt att hålla igång ändå , om än i lite annorlunda former. Därför introducerar vi Videopass! Instruktörer kan nu göra pass till s.k. videopass via en checkruta när pass läggs till i schemat. Där lägger ni in en extern länk till en live-sändning eller redan inspelat pass. Användarna får tillgång till att se videon tidigast 10 minuter innan passet börjar. Bokningsregler, som giltiga träningskort, fungerar precis som vanligt även för dessa pass.

Skanna faktura med mobilen
Vi har lagt till möjligheten att skanna fakturor via internetbanken i mobilen. Detta innebär att användare inte behöver skriva in OCR, belopp och mottagare manuellt. Koderna som skannas hittas längst ner på fakturan, och fungerar med de flesta bank-appar. Utöver detta finns även en QR-kod att skanna för smidig betalning.

Fritext på fakturor
Det går nu att lägga till fritext på fakturor som visas på fakturan som text lite längre ner. Tidigare har kommentarer applicerats på separata produkter, men nu kan ni skriva in generella kommentarer utan att behöva klicka runt lika mycket.

Tydligare information om träningsperiod på betalning
På medlemmens egen sida kan man nu se träningsperiod för en betalning. Detta för att tydliggöra för användaren vad betalningen avser och ge en bättre överblick.


Vänliga hälsningar,

Teamet bakom Zoezi

Vill du underlätta vardagen för en branschkollega och få 50 % rabatt till er båda?

Har du kanske tänkt någon gång att din branschkollega också skulle ha stor nytta av använda Zoezi:s system som underlättar din vardag? Nu kan du själv och din branschkollega dra extra stor nytta av att du tipsar om oss!

Om du tipsar din branschkollega om Zoezi och denne blir kund till oss senast den 31 juli 2020 får både du och vår nya kund 50% rabatt under 3 månader – så passa på och tipsa dina branschkollegor nu!

Antingen skickar du ett tips till oss direkt själv som vi följer upp eller så ber du din branschkollega att kontakta oss efter att du tipsat denne. Ni når oss via: https://zoezi.se/kontakta-oss/

Kampanjen är tidsbegränsad och gäller nykundsavtal som tecknats senast den 31/7 2020 och som föregåtts av att Zoezi blivit informerade om att den nya kunden blivit tipsad av en befintlig Zoezi-kund. Rabatten som aktiveras när ny kund tecknat avtal med Zoezi efter tips från nuvarande kund gäller på grundabonnemangsavgiften och för en anläggning per kund.

Glad Påsk med test av LIVE-video i Gymsystem

Vi på Zoezi önskar er en härlig påskhelg och vill också passa på att glädja er med ett kommande ”påskägg” i Gymsystem!

Vi lever ju i en speciell tid och omvärld just nu. Vardagen är annorlunda för oss alla. I denna tid med folk i karantän o.s.v. vill vi från Zoezi göra vad vi kan för att underlätta er vardag och hjälpa er att skapa nya affärsmöjligheter när våra traditionella affärsvägar kan gunga lite.

Därför har vi nu glädjen att informera om ett ”Påskägg” som vi just nu beta-testar en första version av i Gymsystem, nämligen en möjlighet att direkt från Gymsystem kunna livesända Yogapass, gruppträningspass, PT-sessioner, matcher och liknande till era kunder! Fullt integrerat direkt i systemet med automatiska videolänkdelningar till de kunder som bokat sig på passet, chatfunktion m.m.

Om just ni, oavsett om ni är kund eller ej till oss, känner ett intresse för denna nya funktion får ni gärna meddela oss via detta formulär:

Zoezis support är stängd över påskhelgen, men självklart kan du alltid maila oss så svarar vi så snart vi är tillbaka på tisdag 14 april.

En riktigt GLAD och frisk PÅSK önskar vännerna på Zoezi

Systemet är uppdaterat

Så blev det dags igen för en uppdatering! Trots det luriga datumet har vi på Zoezi valt att under natten till 1 april lansera version 7.4 – en mindre synlig uppdatering än vanligt, då mycket arbete gjorts ”under huven” för kommande releasers stora planer. Vi är trots detta övertygade om att ni kommer få stor nytta av nedan uppdateringar:

Dashboard

– Förbättrad design för att öka läsbarheten

– Förbättrad layout

Varianter på produkter i webbshop

– Möjlighet att ställa in varianter på produkter i webbshop

Ekonomi

– Förbättrat för de som inte har f-skatt och momsskyldighet

– Utökat antal tecken för referens på e-fakturor

Övrigt

– Förbättrat GDPR-stöd genom att på ett smidigare sätt låta användare dölja information för andra medlemmar. 

– Förbättrad design gällande fakturaavgift i webbshop

Sist men inte minst finns det nu möjlighet att chatta med supporten direkt via systemet. Tanken är att ni ska få ett snabbt och smidigt sätt att få hjälp med era frågor av alla slag utan att behöva ägna tid i telefonkö, då det emellanåt kan vara många som ringer. Chatten hittar ni uppe i högra hörnet genom att klicka på porträttet. 

Har ni frågor kring uppdateringen är ni varmt välkomna att höra av er till supporten på telefon, mail, eller den nya chatten. 

Webinarie 7.3 på Youtube

Nu finns chansen att se vårt senaste webinarie igen

Om det var så att ni missade vårt webinarie i förra veckan så ligger det nu uppe på Youtube. Här får ni lära er om alla nyheter i 7.3, bland annat om det nya dashboardet. Följ bara länken nedan.

Dags för release 7.3

Det är dags att släppa år 2020’s första release (7.3).
I natt (mellan den 11 och 12 februari) kommer systemet uppdateras.

I release 7.3 kommer ni få ta del av nya funktioner men också flera förbättringar utav redan befintliga funktioner.

Redan nu kan ni lägga Webinaret för releasen i kalendern. Det går av stapeln den 13 februari klockan 15:00 alltså redan nu på Torsdag.

En helt ny anpassningsbar dashboard
Möjligheten finns nu att skapa upp dashboards där användare själva kan välja vad för information som de vill se. Det går även att kombinera olika typer av information, exempelvis Schema och Att-göra lista. 

– Användaren kan välja vilka widgets och vilken information den vill se.
– Designa egen dashboard
– Styra vem som ska kunna se och ändra i skapade dashboards
– Visa på helskärm
– Fler widgets kommer släppas lpande

Förbättrad design och användbarhet

– Färre klick i vissa vyer
– Mer informativ feedback i app vid inladdning av sida
– Hopslagning av vissa flikar
– Mer filtreringsfunktionalitet för utskick

Övrigt

– Att-göra ikonen i toppanelen kan nu visa en lista på att-göra uppgifter
– Förbättrad design och tydligare information för Proxyapp-Bambora
– Tydligare när en produkt är slutsåld
– Förbättrad prestanda

Skulle ni ha några frågor gällande releasen är ni självklart välkomna att kontakta oss.

Zoezi till Coaches Congress

Vi närvarar på Coaches Congress! 

Mellan den 24:e och 26:e Januari kommer vi vara på plats på Crossfit 162 West på Coaches Congress i Vällingby.
Vi finns här för att berätta om vårt kompletta affärssystem Gymsystem.

Det är ett gyllene tillfälle för er som redan är kunder att ställa frågor till oss eller komma med förbättringsförslag. Alla befintliga kunder som besöker oss får också en goodie bag.
Självklart är det även ett bra läge för er som är intresserade av vårt system att få en personlig kontakt och chansen att ställa frågor.

Vi ser verkligen fram emot att få träffa er alla!

Webinar, nu på Youtube

Missade ni senaste webinaret?

Det är ingen anledning till panik. Webinaret finns nu i sin helhet upplagd på vår youtube kanal. Följ bara länken nedan för att ta del av webinaret.

God Jul!

Alla vi på Zoezi vill önska er en riktigt God Jul! 

Vi vill också passa på att tacka för ett fantastiskt 2019 och ser redan fram mot 2020 tillsammans med er.

Våra enastående nissar i supporten ska även de få chansen att vila ut efter en hektisk jul.
Därför är telefonen till supporten stängd mellan den 23/12 och 2/1.

Vi ses på andra sidan nyåret!

Release av version 7.2

Vi avslutar hösten med att rulla ut ännu en uppdatering, vår senaste release (7.2).

Natten mellan den 10 och 11 december kommer uppdateringen att ske.

Med denna release kommer flera nya och förbättrade funktioner samt prestandaförbättrande åtgärder.

Webinar kommer att hållas den 9/1 2020. Mer information om detta kommer senare.

Förbättrad kalender

– Håll muspekaren över en kalender så visas nu mer information t.ex. namn, tid och intern notering.

– På startsidan går det nu att se månadsvy också.

– Förbättrad tid/datum-väljaren för telefoner.

Förbättrad import

– Det går nu importera aktivitetstyper.

Medlemssidan

– Det går nu att stänga av om man inte vill att statistik och familjegrupp ska finnas och synas på medlemssidan.

– Det går även att stänga av så kunder själva inte kan ladda upp bilder. Om det är avstängt så syns heller inte bilden på medlemssidan.

– Varukorgssteget tas bort, således kommer man direkt vidare till registrera uppgifter, eller välj betalsätt, där varorna syns. Detta så att presentkort och annat registreras på samma ställe som man betalar.

Tävling

– Vi utökar stödet med en spelarbank, där lag/grupper kan söka spelare/deltagare och deltagare kan säga att de finns tillgängliga. Det går även att lägga ut att man söker spelare till en specifik match.

– En ansvarig/lagledare kan skapa en spontanaktivitet för sin grupp, tex en träning eller annat.

 Utökade integrationsmöjligheter

– Vi har kontinuerligt under sommaren och hösten jobbat med att utöka våra integrationsmöjligheter. Vi kommer nu börja rulla ut tester för att säkerställa att det fungerar. Bla. kommer vi öppna våra APIer och stärka stödet med webhooks samt mycket annat.

 Övrigt

– Om en kund köper eller får ett framtida träningskort så syns det tydligare i egen tabb under träningskorten.

– Det skickas nu ut tydligare information om en kortdragning har misslyckats eller om kundens betalkort håller på och går ut, så kunden kan gå in och uppdatera uppgifterna.

Höstens nya version

Det är återigen dags att släppa en ny version av Gymsystem. Natten mellan tisdag och onsdag, den 22-23 oktober, uppdaterar vi systemet med en rad nya funktioner och nyheter.

Med denna release kommer exempelvis kunderna nu själva kunna lägga in autogiromedgivande på sin sida.

Ekonomi

– Är kunden incheckad kan den välja faktura, autogiro eller sparat kort för att betala i Snabbkassan.

– Ni kan nu ställa in vilka produkter som ska synas i Snabbkassan.

– Företagets e-post och telefon syns numera på fakturorna.

– Betalar man en faktura i kassan syns den betalningen nu även på z-dagrapporten.

– Det kommer vara möjligt för admin att själv ställa in dragningsdatum för autogiron.

Medlemssidan

– Införande av nyhetsarkiv och möjlighet att sätta ett ”bäst före datum” på en nyhetsartikel när den ska flyttas till arkivet. Man kan även sätta en huvudbild på artikeln som visas överst i nyheten på medlemssidan.

– För att förenkla för kunderna och så att de skriver rätt från början, finns nu bättre information om hur kontonummer skrivs.

– På medlemssidan under bokningar finns nu en ”Läs mer”-knapp för resursbokningar där kunden kan se om det är betalt, samt övrig information inklusive svar på frågor om sådana ställts vid bokning.

– Möjlighet för kunderna att från min sida på medlemssidan lägga in ett autogiromedgivande.

Resursbokning

– Utökning av resursbokning med stöd för Löpande resursbokning. Det innebär att kunderna kan checka in från medlemssidan och sedan tickar priset. När man väl checkar ut räknas det ut hur mycket bokningen kostar. Om samma tjänst går att boka så har bokningarna förtur mot de löpande resursbokningarna.

– Det går nu att lägga in begränsning i resursklippkorten på hur många klipp man får använda per dag/vecka. Det vill säga på samma sätt som man kan göra på vanliga träningskort.

Att-Göra

– Man kan enkelt markera fler och välja ändra fler, tex ändra datum eller vem som är ansvarig på något på många Att-Göra samtidigt.

– Bättre och mer korrekt information på en Att-Göra-uppgift om kund tex betalar för mycket.

 Övrigt

– Det går nu att gå runt kravet på personnummer. Man kan sätta att det krävs för kunderna och när de registrerar sig, men om en personalen lägger in person utan personnummer så kan personen ändå logga in utan att få upp info om att personnummer måste läggas in, även om det är krav för övriga kunder.

EXKLUSIV UTBILDNINGSDAG I MALMÖ!

Med lång erfarenhet av systemleverans och stor insikt i drift av verksamhet inom träningsbranschen vet vi vad som krävs för att optimera tillväxt, hållbarhet och lönsamhet.

Vi bjuder därför nu in till en exklusiv utbildningsdag i Malmö där vi bransch- och verksamhetsöverskridande kommer att erbjuda networking, utbildning i vårt system och en föreläsning med våra bästa tips och observationer för att göra din verksamhet ännu bättre!

Föreläsningen fokuserar på försäljning, lönsamhet och effektivisering med branschöverskridande referenser och rekommendationer.

Eventet arrangeras i samarbete med Jump Malmö och tar plats under eftermiddagen den 1:e oktober.

Plats: Jump Trampoline Park, Jägersrovägen 177 Malmö

Datum: Tisdagen den 1 oktober

Tid: 12:30-17:00 (med möjlighet att efteråt stanna kvar för frågor och support)

Både befintliga kunder och användare av Gymsystem samt utomstående verksamheter är välkomna att delta. Som systemanvändare är ni varmt välkomna att bjuda in egna kontakter eller andra verksamheter i närheten.

Hör av er så berättar vi mer, eller skicka din anmälan direkt till e-post support@zoezi.se för att säkra din plats!

Vi ser fram emot att träffa er!

Teamet bakom Zoezi Gymsystem

NY TERMIN, NY VERSION!

Natten onsdag till torsdag, 4-5 september, uppdaterar vi Gymsystem med en hel del nyheter och nya funktioner.

I denna release finns bland annat den mycket efterfrågade kategoriseringen i webbshoppen.

Ekonomi

– På preliminära fakturor med flera rader betalvillkoret nu enkelt ändras för samtliga rader innan den bekräftas.

– Vid resursbokning med betalsätt betala på plats sätts förfallodatumet numera till dagen då tjänsten äger rum.

– Fakturornas layout har anpassats till fönsterkuvert.

Medlemssidan

– Verksamhetens kontaktuppgifter finns nu synliga vid inloggning samt i menyn i vid sitt namn i högra hörnet då man är inloggad på medlemssidan. Kontaktuppgifterna hämtas från och ställs in under Inställningar > Allmänt.

– Produktlistan i webbshoppen har fått ytterligare mobilanpassning.

– Kategorier i webbshoppen och kassa. Kategorierna och dess hantering finns nu under Inställningar > Allmänt > Kategorier. Respektive produkt kopplas till kategorin via Inställningar > Försäljning.

Filer/avtal

– Filnamn och avtalsnamn har inte längre någon begränsning på längd av text.

– Personen som laddar upp avtal får nu även bekräftelse då avtalet signeras.

Resursbokning

– Löpande resursbokning. Medlemmar kan nu checka in och checka ut och blir debiterade sin tid som incheckad. Om samma resurs används för ”vanlig” resursbokning så har den ordinarie bokningen företräde. Verktyget kan användas för att de som exempelvis bokat tid i hall och vill stanna några minuter till kan checka in utan att behöva boka och betala för ett helt block till.

Övrigt

– Det syns nu direkt i tabellen vilka färger som är valda för respektive passtyper.

– Antalet Att göra-uppgifter har anpassats till att vara beroende på de är kopplade till grupp eller personliga.

– Processen för att uppdatera en mall på villkorsstyrda utskick har förenklats.

– Möjlighet att lägga resursbokningsklippkort som inkluderande produkter till kurser.

– Ny app för datorn där man inte behöver lägga in koder från systemet för kunna koppla kortterminal. Mer kan nu även fixas direkt från Gymsystem så som att stänga av popup samt korrigering av dubbla ljud.

Lagidrott

–  Matchsidan kan nu delas via mail eller Facebook på samma sätt som  gruppass kan delas från medlemssidan.

– Gruppsidan har uppdaterats så att bara aktuella tävlingar syns. Övriga lagras i en historik-tab.

– Tabellerna är mer komprimerade i design.

– Lagledare kan nu skicka mail till lagmedlemmarna från gruppsidan.