ÖPPETTIDER ÖVER JUL

Julen närmar sig med full fart och ledigheten likaså!
Förutom de röda dagarna kommer Zoezi hålla stängt även över mellandagarna (27e & 28e dec). Under mellandagarna finns vi dock att nå på journumret 013-14 14 28.

Vi är åter tillbaka den 2e Januari!

God jul och gott nytt år önskar teamet bakom Zoezi!

Ärenden som räknas som akuta är:

Det går inte komma in genom vår låsta dörr som tidigare fungerat. (nyinstallation är inget akut ärende)
Kortterminalen kopplar inte så kan inte ta betalt.
Kassan svarar inte så vi kan inte ta betalt.
Akuta linjen är öppet dygnet alla tider då vanliga supporten inte är öppen.

Övriga ärenden som kommer in till den akuta supporten debiteras enligt allmänna villkoren.

post

NY VERSION ONSDAG 2018-12-12

Natten mellan onsdag och torsdag, 12-13 december, uppdaterar vi alla system med ett stort gäng förbättringar och fräscha nya funktioner.

Samtliga kunder kommer kommer som vanligt få tillgång till alla uppdateringar.

Denna release innebär stort fokus på förbättringar och tydlighet i flödet men också en hel del nyheter med bland annat två nya moduler och uppdatering av vår app.

Rapporter

- Ny rapporttyp för få ut gruppmedlemmar samt den information som finns kopplad till dem.

- Möjlighet att hämta rapport på skickade sms och då få ut information om vad som stod i meddelandet som skickades.

- Möjlighet att direkt i systemet ansöka om en specialbyggd rapport. Görs via Statistik > Rapporter.

Ekonomi

- Tydligare information vid återbetalning av värdekort att vi inte automatiskt sätter tillbaka pengarna på banken. Återbetalningen är endast en nollställning i systemet och den faktiska återbetalningen sker manuellt från er till kunden.

- Möjlighet att hämta ut ett samlingskvitto för kort som betalas i flera omgångar. Medlemmen själv hittar det under mina sidor på medlemssidan. För personalen syns detta inne på kundkortet på det specifika träningskortet och knappen ”Visa betalningar”.

- Det går nu att ändra bokföringskonto för olika momssatser på fakturaavgiften.

- Om kund påbörjat en Swishbetalning i webbshoppen och klickat avbryt i kassan men ändå godkänt betalningen i Swish-appen så har betalningen tidigare inte registrerats. Detta är nu korrigerat med att dessa pengar nu kommer in på kundens värdekort och betalningen registreras då också i bokföringen.

- Om en kund sparat kortuppgifter kan admin nu välja att betala en betalning med kundens sparade kort. Är förfallodatumet idag eller passerat så dras betalningen direkt och om det är i framtiden kommer det dras på den dras på den kommande förfallodagen.

Det går även att använda sparade betalkort i kassan. Betalningen registreras dock som betalsätt Kortbetalning internet och registreras och hanteras på samma sätt i systemet.

- Bättre koppling mellan Att-göra och uppgifters genomförande. Om en befintlig att-göra-uppgift utförs i en annan del av systemet kommer uppgiften automatiskt markeras som slutförd, exempelvis medgivandefel.

Nya Moduler

- Ny modul: Dörrtillgång vid resursbokning, som möjliggör inpassering kopplad till resursbokning. Resursbokningen ger tillgång till inpassering genom valda dörrar före och efter den tiden man bokar. Har kunden ingen kort/tagg sen tidigare genereras en kod som skickas till kunden för användning vid inpassering.

Anpassning av dörrar och tider ställs in under Resursbokning > Hantera resurser > Ändra Tjänst > Tillgång till dörrar.

Lösningen kräver Tidomat låscentral och för kod krävs läsare med siffror.

- Ny Modul: Integration med inpasseringslösning Parakey. Möjlighet att skicka användare till Parakey och uppdatera vid borttagning av eller förnyat träningskort. Mer begränsad funktionalitet än befintlig integrerad inpasseringslösning.

Ny App

- Ny generell app gör det enklare att hitta sin träningsanläggning. Förenklade sökningen utgår från position och därefter görs sökning av namnet. Appen blir dessutom ytterligare mer mobilanpassad med menyn i botten och utnyttjar en bredare del av skärmen.

(Lansering sker inom kort)

- Möjlighet att beställa egen Native-app med unik anpassad snabbvalsmeny.

Förbättringar kring gruppträning

- På passens lista av kunder som bokat plats kan man nu hålla musen över namnet och se mer information om kunden direkt, utan behöva gå vidare till kundkortet.

- Förbättring när man lägger in nya pass i schemat: Istället för att endast kunna lägga in antal veckor som passet ska upprepas kan man nu välja antal veckor som det ska upprepas men också ställa in vilka veckodagar som passet ska upprepas under perioden samt direkt ange eventuella uppehåll under denna tid.

- Informationskompleteringen i fältet ”Typ” som man lägger till på ett pass visas nu även under fliken Närvaro.

- Närvarolistan sorteras nu på namn i bokstavsordning.

- Filtrera fliken Passbokning och Närvaro på schemakategori.

Övrigt 

- Det finns nu stöd för flertalet olika taggar som fylls i av systemet, exempelvis {name}, när man gör ett utskick via utskicksmodulen. Dessa byts då det skickas ut mot mottagarens data hämtat från kundkort eller andra delar i systemet. Samtliga alternativ av taggar som finns stöd för hittas i en blå ruta till höger om meddelandet vid val av utskickstyp under Utskick > skicka nytt.

- Kundkort och personalkort har uppdaterats med en mer kompakt design viktig information synligare och mer lättillgänglig, exempelvis uppgifter om träningskort och betalningar.

- Kunden kan nu se komplett historik av träningskort på Mina sidor.

- ”Ändra”-dialogruta har uppdaterats med ny flertabb-design för enklare flöde vid ändringar.

- Optimering av vy och utrymme. Exempelvis personalsidans startsida där det tidigare visats samtliga anställda finns nu istället en rad där man väljer personer i vanlig alternativslista.

- Flera buggar har korrigerats bland annat mail som inte nått personal vid resursbokning.

- Optimeringar för göra systemet snabbare.

- Förbättrad sökning av telefonnummer och namn som innehåller mellanslag.

- Ny behörighet ”Ta bort kund” införs och sätts automatiskt på admin och ägare. Detta innebär att endast personer med dessa roller kan ta bort kunder så länge man inte tilldelar de den nya behörigheten.

 

 

Har ni frågor eller funderingar? Kontakta vår support så hjälper vid dig!

post

BLACK FRIDAY – EGEN APP!

Egen app – beställ på Black Friday betala endast 9 990 kr (ordinarie pris 15 900 kr)!*

 

Varför egen app är bra för din verksamhet: 

- möjlighet att öka igenkänning och främja varumärket – riktigt bra marknadsföring

- eget namn på appen på AppStore och GooglePlay

- era medlemmar slipper steget att välja anläggning

- främjar verksamhetens kultur för både kunder och medarbetare

Vad innebär en egen app?

Den skräddarsydda appen utgår från ert befintliga system. Ni får en egen logotyp och appen ger endast tillgång till er verksamhet. Vid sökning i AppStore eller GooglePlay är det ert namn, logga och beskrivningar som finns samt bilder från ert system.

Genom en egen app får ni en unik snabbvalsmeny längst ner på sidan där ni själva väljer vilka knapparna ska vara. Det underlättar för kunden och vägleder dem i flödet.

 

Kontakta oss på info@zoezi.se för att beställa din app och få bilder på hur en egen app med snabbvalsmenyn kan se ut.

 

 

* Licensavgift till AppStore tillkommer (för tillfället 99 kr/mån). Planerad leveranstid under Q1 2019.
post

NY VERSION SÖNDAG 28/10

Dags för ny release!

Söndag den 28/10 uppdateras era system med den senaste versionen. Massor nytt och spännande innehåll!

Denna gång har det varit stort fokus på att underlätta både för medarbetare och användare. Nedan är ett urval av innehållet.

Användarnamn

Nu är det möjligt att ha ett användarnamn som inte är e-post.

För befintliga kunder kommer användarnamnet fortsatt vara e-post men det går att ändra. För nya kunder föreslår systemet e-post som användarnamn men det går också ändra och skriva något annat.

E-posten kan därför också användas till flera användare så länge de har olika användarnamn. Exempelvis kan detta vara bra för föräldrar som vill ha ett konto till sitt barn eller för personer som inte har en e-postadress.

Personalen kan hjälpa användaren att uppdatera lösenordet. Det görs via kundens profil genom en knapp längst ner “Ändra lösenord”. Användaren kan fortfarande ändra lösenord själv. Om ingen e-post finns angiven får användaren möjlighet att fylla i en e-post dit det nya lösenordet ska skickas.

Medlemssidan

Signering med mobilt bankID i webbshop

Det är nu tydligare för kunden när den väljer betalsätt autogiro i webbshoppen. Endast ett steg för att både signera och betala.

Kund kan ändra pin-kod själv

Under Inställningar -> Allmänt -> Inställningar går det nu ställa in om kunden själv ska kunna ändra sin pin-kod eller om det bara ska vara personal som kan göra det.

Kurs i kundvagn

Om kunden lagt en kurs i kundvagnen men inte betalat så är det tydligare om kunden kommer tillbaka till kursen att den redan ligger i kundvagn. Det är då möjligt att gå direkt därifrån och slutföra köpet.

Ekonomi

Momskonto för automatisk kortbetalningsavgift går nu att ändra. Det ställs in unde Inställningar -> Allmänt -> Ekonomi.

Under Ekonomi -> Saknade medgivanden är det lättare att se vilka kunder som saknar medgivanden. Det går också lägga till medgivande direkt från denna sida.

Inpassering

Nu går det styra på träningskortet vilka dörrar som man ska kunna göra inpassering på. För er med flera dörrar kan ni nu alltså ställa in att vissa kunder och medarbetare bara ska kunna komma in på vissa ställen.

Uppdateringar för fleranläggningsstöd

Du vet väl att du kan använda Gymsystem även när du öppnar din nästa anläggning? I systemet finns det stöd för flera anläggningar.

I den senaste releasen har vi gjort det möjligt att ha kassor för olika anläggningar. Det går också att sortera på olika anläggningar när man skapar en rapport.

Det finns nu också en pil vid anläggningens namn för att kunderna lättare ska ser var de byter anläggning.

Övrigt

Möjlighet att skapa egna mallar och anpassa standardmallar som används vid utskick. Det går också ställa in vilka utskick som ska göras via e-post och vilka som ska göras via SMS. Inställningar för innehållet i mallarna finns under Utskick -> Utskicksmallar. Under Utskick -> Automatiska utskick så ställer ni in på vilket sätt utskicken ska göras och vilka mallar som ska användas.

Det går nu lägga till aktiviteter direkt från gränssnittet där en kurs skapas. Dessa aktiviteter kopplas då automatiskt till kursen.

Vi har integrera med en ny partner och förbättrat en gammal integration. Om du samarbetar med BrucePass eller Swiftr är det nu hur enkelt som helst att slå på deras moduler i vårt system! För dig som redan har modulerna igång innebär det att ni inte längre behöver sälja engångsbiljetter för att bokningen från Bruce ska fungera.

En manual för rapportverktyget finns nu tillgänglig här https://gymsystem.se/rapporter/ för att ni lättare ska kunna plocka fram den statistik som ni behöver för att följa upp er verksamhet.

 

Önskar er en fortsatt härlig höstvecka!

Mvh

Zoezi

post

NY VERSION SÖNDAG 2018-09-02

Trots semestertider har utvecklingen hos Zoezi gått på för fullt!

Nu på söndag uppdaterar vi alla system med nya funktioner och anpassningar. Samtliga kunder kommer få tillgång till alla nya funktioner.

Uppdateringen innebär bland annat möjligheten att erbjuda periodkort, förbättringar i kurshanteringen, förenkling och nya anpassningsmöjligheter i ekonomidelen, uppdateringar på medlemssidan och mycket mer!

 

Periodkort

- Det går nu att skapa periodkort, eller kort baserat på bestämda datum. tex sommarkortet som giltigt 1/6 till 31/8. Oavsett när under perioden kortet köps kostar det lika mycket. Detta läggs till under Inställningar > Försäljning > Träningskort. På kortet checkas det i att det är ett periodkort och datum anges för att anpassa den tid kortet ska gälla.

Ekonomi

- Man kan nu ställa in ett annat betalvillkor än standard när man från adminsidan lägger till ett träningskort på en kund. Betalvillkoret som anges gäller för den kundens specifika träningskort.

- Betalsättet ”Okänt” har nu döpts om till ”Betalsätt väljs senare” för att minska eventuell förvirring. Det betyder helt enkelt att kundens betalsätt inte ännu valts/satts. Har kunden ”Betalsätt väljs senare” behöver ett annat betalsätt anges när den markeras som betald.

- Tydligare att kunna se vilka specifika betalningar som är kopplade till utbetalningarna för kortbetalning internet. Detta syns under Ekonomi > Klientmedelskonto > Utbetalningar och därefter ”Visa”.

- Möjligt att ställa in att kortutbetalningarna också bokförs per automatik. Ställs in under Inställningar > Allmänt > Kortbetalningar och man väljer där vilket bokföringskonto på vilket transaktionskostnaden ska bokföras samt konto för utbetalningarna.

- Det går nu koppla kostnadsställen till rabatter.

- Det går nu att sätta en grupp som ansvarig för ekonomin, och därmed dela ansvaret för att matcha fakturor och se misslyckade medgivanden. Uppdateras under Inställningar > Allmänt.

Medlemssidan

- Går nu att ställa in vilka fält kunder själva måste fylla i/ändra från medlemssidan. Ställs in via Inställningar > Kundinformation i den nya kolumnen ”Ändras av medlem”. Det som är satt som obligatoriskt för kund men som kund inte fyllt i kommer nu upp i en dialogruta så att de får uppdatera uppgifterna när de går in på medlemssidan. Detta löser problemen med ofullständiga uppgifter om de exempelvis skapat konto genom Facebook.

- Rätt datum för varningarna som syns på medlemssidan.

- Tydligare boka-knapp på resursbokningen.

- Det går nu att själv uppdatera sin pinkod för kortet/taggen till dörren om ni använder den utökade integrationen för låsta dörrar.

- Tydligare att man har produkter i varukorgen efter att man valt dem i butiken.

- Tydligare vilken kalender det är man hämtar vid synkning, sina egna bokningar alternativt alla schemats pass. Även tydligare information om att google kalender kan ta lite tid för synkning.

Kurser

- Sluttid visas nu på kursens sida på medlemssidan.

- Om ett pass är kopplat till en kurs så visas information på aktiviteten att det är kopplat till en kurs och det finns en länk därifrån för att gå vidare till att köpa kursen.

- Kurser i butiken skickar en nu vidare till bokning av själva kursen.

- Bättre felmeddelande om man försöker boka kurs som man redan är bokad på.

- I listan med kursens anmälda på adminsidan visas nu om kunden ännu betalt kursen eller ej.

- Går nu att enkelt kopiera en kurs, för att få med samma information till nästa gång kursen ska köras.

- Går välja hur kurserna ska sorteras på medlemssidan, efter kursens namn, startdatum, slutdatum eller när kursen skapades.

Övrigt

- Möjlighet att skapa mallar för utskick. Skapas under Utskick > Mallar.

- Förbättrad hjälpknapp i systemet. Klickar man på den finns det nu länkar till manualer och filmer samt möjlighet att hämta hem program för supportens anslutning och fjärrstyrning.

- Går nu att ställa in inpasseringstider på träningskort över natt/passerat midnatt, exempelvis från 05:00 till 01:00

- Går nu att ta bort och ändra tillbaka till standardljuden som spelas vid inpassering.

- Tydligare information om användning av cookies som användaren måste godkänna.

- Har man medlemskap finns nu en snabblänk i menyn och en standardflik bland Kunder > Sök.

- Går att skapa rapport för de som har medlemskap men som saknar träningskort.

- Det går nu att lägga en Att göra-uppgift på en grupp, så att vem som helst i gruppen ta sig an uppgiften. Att göra-listan har även fått ett lyft för att enklare kunna se olika uppgifter. Det är även möjligt att med rätt behörighet kunna se samtliga anställdas uppgifter.

- Möjlighet att tillåta sen avbokning men då ge kunden en varning. Ställs in under Inställningar > Allmänt > Gruppträning. Kunden får då en varning om bokningen tas bort efter att sista avbokningstid passerat.

- Det finns nu ”Först till kvarn”-funktion på kösystemet till pass. Ställs in under Schema och ändring på kategorin. Då får alla som står i kö ett meddelande när det blir plats ledig. Den som först kommer in och bokar får då platsen.

 

Kontakta vår support för mer information.

post

Jobba hos oss

Vi fortsätter att bli större och vi får alltmer att göra. Nu söker vi ytterligare en säljare och support för att underlätta för vårt team.

Vill du eller känner du någon som vill arbeta med en ung och snabbväxt startup så tveka inte på att söka via länkarna nedan!

 

Säljare: https://www.arbetsformedlingen.se/For-arbetssokande/Hitta-jobb/Platsbanken/annonser/22768167

Support: https://www.arbetsformedlingen.se/For-arbetssokande/Hitta-jobb/Platsbanken/annonser/22768240

post

NY VERSION SÖNDAG 2018-06-24

Nu på söndag uppdaterar vi alla system med nya funktioner och anpassningar. Samtliga kunder kommer få tillgång till alla nya funktioner.

Uppdateringen innebär bland annat den nya modulen Inloggning med mobilt BankID, förenkling och utökad information på medlemssidan och fortsatt mobilanpassning.

 

Inloggning med mobilt BankID

- Ny modul för att kunna logga in med mobilt bankid. Kommer innebära rörlig kostnad per inloggning. Går ställa in krav på inloggning med mobilt BankID för personalen, men ändå fortsätta tillåta inloggning med vanliga användaruppgifter eller facebook för kunderna.

Övrigt

- Flera knappar och tabeller har uppdaterats och mobilanpassats.

- Glömt lösenord till SMS fixat och i funktion.

- Det går nu se vilka som har öppnat inbjudan som skickats ut vid inbjudan till aktivitet.

- Betalsätt faktura kan nu ställas in till ”Tillåt kunder att fakturera företag”. Funktionen möjliggör att man på den egna medlemssidan kan ange en annan adress till vilken fakturan ska skickas. Kunden som beställer kvarstår då som betalningsansvarig, men på fakturan står rätt uppgifter det företag som ska betala.

- Det går nu att redigera en kursbokning om något blivit fel eller den som anmält sig vill ändra sina svar.

- Resursförbättring så adminsidan laddar snabbare för de som har väldigt många bokade på en kurs.

- Tydligare att man är varnad och spärrad samt information om varför man fått en varning syns nu på medlemssidan.

- Möjligt att utöka den externa skärmen så att kunder som passerar in kan boka sig på pass i närtid. Funktionen aktiveras under Inställningar > Allmänt > Inpassering.

 

Kontakta vår support på 013-101840 för mer information.

Trevlig midsommar!