post

Exklusiv Utbildningsdag i Malmö!

Med lång erfarenhet av systemleverans och stor insikt i drift av verksamhet inom träningsbranschen vet vi vad som krävs för att optimera tillväxt, hållbarhet och lönsamhet.

Vi bjuder därför nu in till en exklusiv utbildningsdag i Malmö där vi bransch- och verksamhetsöverskridande kommer att erbjuda networking, utbildning i vårt system och en föreläsning med våra bästa tips och observationer för att göra din verksamhet ännu bättre!

Föreläsningen fokuserar på försäljning, lönsamhet och effektivisering med branschöverskridande referenser och rekommendationer.

 

Eventet arrangeras i samarbete med Jump Malmö och tar plats under eftermiddagen den 1:e oktober.

Plats: Jump Trampoline Park, Jägersrovägen 177 Malmö

Datum: Tisdagen den 1 oktober

Tid: 12:30-17:00 (med möjlighet att efteråt stanna kvar för frågor och support)

Både befintliga kunder och användare av Gymsystem samt utomstående verksamheter är välkomna att delta. Som systemanvändare är ni varmt välkomna att bjuda in egna kontakter eller andra verksamheter i närheten.

Hör av er så berättar vi mer, eller skicka din anmälan direkt till e-post support@zoezi.se för att säkra din plats!

 

Vi ser fram emot att träffa er!

Teamet bakom Zoezi Gymsystem

post

Ny termin, Ny version!

Natten onsdag till torsdag, 4-5 september, uppdaterar vi Gymsystem med en hel del nyheter och nya funktioner.

I denna release finns bland annat den mycket efterfrågade kategoriseringen i webbshoppen.

Ekonomi

- På preliminära fakturor med flera rader betalvillkoret nu enkelt ändras för samtliga rader innan den bekräftas.

- Vid resursbokning med betalsätt betala på plats sätts förfallodatumet numera till dagen då tjänsten äger rum.

- Fakturornas layout har anpassats till fönsterkuvert.

Medlemssidan

- Verksamhetens kontaktuppgifter finns nu synliga vid inloggning samt i menyn i vid sitt namn i högra hörnet då man är inloggad på medlemssidan. Kontaktuppgifterna hämtas från och ställs in under Inställningar > Allmänt.

- Produktlistan i webbshoppen har fått ytterligare mobilanpassning.

- Kategorier i webbshoppen och kassa. Kategorierna och dess hantering finns nu under Inställningar > Allmänt > Kategorier. Respektive produkt kopplas till kategorin via Inställningar > Försäljning.

Filer/avtal

- Filnamn och avtalsnamn har inte längre någon begränsning på längd av text.

- Personen som laddar upp avtal får nu även bekräftelse då avtalet signeras.

Resursbokning

- Löpande resursbokning. Medlemmar kan nu checka in och checka ut och blir debiterade sin tid som incheckad. Om samma resurs används för ”vanlig” resursbokning så har den ordinarie bokningen företräde. Verktyget kan användas för att de som exempelvis bokat tid i hall och vill stanna några minuter till kan checka in utan att behöva boka och betala för ett helt block till.

Övrigt

- Det syns nu direkt i tabellen vilka färger som är valda för respektive passtyper.

- Antalet Att göra-uppgifter har anpassats till att vara beroende på de är kopplade till grupp eller personliga.

- Processen för att uppdatera en mall på villkorsstyrda utskick har förenklats.

- Möjlighet att lägga resursbokningsklippkort som inkluderande produkter till kurser.

- Ny app för datorn där man inte behöver lägga in koder från systemet för kunna koppla kortterminal. Mer kan nu även fixas direkt från Gymsystem så som att stänga av popup samt korrigering av dubbla ljud.

Lagidrott

-  Matchsidan kan nu delas via mail eller Facebook på samma sätt som  gruppass kan delas från medlemssidan.

- Gruppsidan har uppdaterats så att bara aktuella tävlingar syns. Övriga lagras i en historik-tab.

- Tabellerna är mer komprimerade i design.

- Lagledare kan nu skicka mail till lagmedlemmarna från gruppsidan.

post

Ny release!

Natten till torsdag den 11e Juli så släpps en ny release med nya och förbättrade funktioner. En väldigt efterfrågad funktion gällande återbetalning av kurstillfällen har nu utvecklats och släpps i samband med releasen.

Ekonomi

- Det går nu skapa ett betalsätt ”Öresavrundning” på konto 3740, som man kan använda för att markera fakturor som ej blivit fullt betalda. Betalar kunden 1 kr för lite så kan man använda detta betalsättet för att jämna ut summan.

- Bättre information om man lägger till företag för e-faktura och det inte går vägen.

- Uppdatering i beräkningarna som görs i specialrapporten ”Löneunderlag”.

- Faktura går nu markera som betald igen på samma dag som fakturan skickades.

- Nytt betalsätt ”Konstaterad kundförlust” går använda om ett autogiro eller faktura har konstaterats att pengar inte kommer komma in, och man kan då markera som betalt med detta betalsätt och bokföringen bokförs korrekt utifrån konstaterad kundförlust-regler.

- Skulden som står på en kund ska nu ta hänsyn till om den har delbetalats.

- Nu finns det möjlighet att skjuta fram förfallodatum på skickade autogiro och fakturor. Gå in på en skickad faktura och ändra förfallodatumet. Själva fakturan kommer vara oförändrad, dock så påverkas listorna så den inte hamnar under obetalt, samt påminnelse kommer inte gå ut förrän efter det nya datumet.

 

Tävling/Lagidrott

- Förbättringar i hur vinster/förluster räknas så tabellerna visar rätt och sorteringen kring det.

- Vissa avslutade tävlingar har visats som pågående men det är nu fixat så de ligger under historik.

- Import tog inte med tid och plats, vilket det nu gör.

- Vi har förbättrat flödet vid tävlingsanmälan.

- I överblicken för matcher går det nu filtrera på domarschema samt tillsätta och ändra domare direkt där ifrån.

- Förbättring kring närvaro i efterhand så att det sätts rätt tid på inpasseringen.

 

Boka för någon annan

- Vi har infört begreppet familjegrupp som man kan skapa från medlemssidan. Man kan sen lägga till nya personer till gruppen utan att behöva lägga till så mycket information, alternativt bjuda in de som redan har egna konton. Familjegruppen kan sen se vad alla andra är bokade på. Den som är ansvarig kan även växla till de andra personernas konto och göra bokningar, eller köp åt dem, utan att behöva logga ut och in på annat konto.

 

Resursbokningar

- Man kan nu välja att upprepa en resursbokning. Kör ni tex personlig träning varje måndag i 10 veckor så går det boka in allt i ett svep. Om tiden redan är uppbokad någon av veckorna får man varning och välja om man vill boka om den andra tiden så att följden blir komplett.

 

Ombokning av kurs 

- Det går nu koppla ett klippkort för återbetalning av pass på en kurs. Så om en kurs inkluderar pass, och någon medlem avbokar passet så får de tillbaka klipp på valt klippkort och kan boka andra pass som tillåter det klippkortet som ersättning för kursen. Klippkortet är giltig under själva kursens tidsperiod.

 

Övrigt

- Uppdaterat med dmarc för mail, vilket ska hjälpa så färre mail hamnar i skräpposten.

- Det loggas nu när någon hämtar kunderna till excel.

- Man kan lägga in behörighet på vilka som ska få ladda ner excel-filerna med kundinformationen.

- Ska nu gå att klicka på telefonnummer om man är på en mobil så att man kan ringa det numret direkt.

- Tydligare information om obligatoriska fält.

- Fakturan/kvittot stämmer nu bättre med det datum som medlemsskap/träningskort är, om startdatumet var ett historiskt datum.

- Gjort det mer tydligt om man saknar medlemsskap om det krävs.

- Om man har mindre behörigheter kan man nu ändå lägga sitt egna arbetsschema.

- På medlemssidan kan man på en kurs nu se de produkter som är inkluderade, samt de pass som är inkluderade i kursen.

- Om man lagt till egna fält som kund måste fylla i så syns de nu korrekt vid nyregistrering.

- Det går nu lägga in begränsningar på ett specifikt träningskort hur många pass per dag eller vecka som man ska kunna boka med det specifika träningskortet.

 

Har ni frågor eller funderingar? Kontakta vår support så hjälper vi dig!

Glad Midsommar

Hej!

Vi vill passa på att önska alla en trevlig midsommar, hoppas alla får njuta av sol, vänskap och familj.

Supporten kommer vara stängd fredagen den 21:e Juni. Men som vanligt kan ni alltid nå oss på jouren, 013 14 14 28, om det skulle vara något akut.

Glad midsommar önskar

Zoezi

 

post

Jobba hos oss

Vi fortsätter att växa och behöver stärka vårt team igen. En roll med ansvar för produkten och vidare utveckling av den, jobbar nära samarbete med sälj och support för att ta fram designer och plan för framtida utveckling och ansvarar för arbetsledning och coachning av utvecklingsteamet.

Så är du eller vet du någon annan som är intresserad av att jobba i ett växande startupföretag som leverar marknadens bästa affärssystem kan ni läs mer om tjänsten här och tveka inte att höra av er om det verkar intressant för dig eller någon du känner.

annons: https://gymsystem.se/wp-content/uploads/2019/05/UX-desiger-och-produktägare.pdf

post

Ny Release!

En ny release är ute med många nya spännande saker. 2 lite större saker är att vi nu har stöd för E-fakturor som gör det möjligt att faktuera myndigheter och företag som kräver det eligt den nya lagen.
Förutm det så lanserar vi nu även en snabbkassa, vilket man kanske sett lite var stans i olika butiker. Alltså en kassa där kunder själva kan scanna eller välja varor och checka ut själva. I denna snabbkassa kan man endera göra köp anonymt, eller så kan kunderna verifiera sig med sin tagg och göra köpen kopplad till sin profil. Hör av er till oss så berättar vi mer om det.

Förutom dessa saker så kan ni se överiga förbåttringar listade nedan:

Medlemssidan
- Mitt flöde har uppdateras kring betalningar så att betala-knapp bara visas när man kan betala, också tydligare med vad som ska betalas, och fakturor som förfallit kommer även med påminnelseavgiften i samma betalning och ej möjliga att betala utan påminnelseavgiften.
- Direktlänk till viss produkt är fixad så den går använda igen.
- Förtydligande när man skapar lösenord att det måste vara minst 6-tecken långt.
- I nya appen syns nu Nyheter bland knapparna i menyn om man skrivit några nyheter.De nya apparna hittar ni här: Appstore och Google play
- Det går nu använda appen för att scanna qr-koder för inpassering och använda qr-kod som nyckel för öppna dörren med mobilen.

Ekonomi och statistik
- Vi har lagt in en spärr så man inte kan markera en skickad faktura som betald med ett betalsätt som är markerat bokför ej, detta för att kundfodringar inte ska räknas ner felaktigt och skapa diffar i bokföringen, detta för att se till att mindre misstag görs.
- Uppdaterad rapport med träningskort så att man kan få ut siffror till excel, den under statitik > specialrapporter och rapporten som heter ”träningskort”.

Gruppträning
- När man lägger till schema eller ändrar schemat så anpassas nu tiderna mer naturligt, om man tex gjort passet 30min och sen ändrar så håller den i och är kvar på 30min diff och sluttid ändras med om man ändrar starttid.
- Förbättrat närvarohanteringen fär de som har fler anläggningar, så att det delas upp på rätt anläggning så man inte ser alla pass.
- Klipp sätts nu tillbaka direkt efter ett pass börjat istället för vid midnatt om man stod i kö till passet.
- Personal kan nu boka av historiska gruppass utan att personer som står i kö får en plats, eller någon får meddelande om avbokningen.

Blandat
- Det finns nu ett bildbibliotek med lite bilder som vi har som standard och man kan välja bland. Vi kommer framöver utöka med flera bilder som kommer vara valbara. finns på alla ställen där man väljer bilder.
- RCO kunder kan nu även använda PIN kod för sina medlemmar.
- Hämtar man excel för kurs så finns nu även epost och telefonnummer med i exporten.

Nya moduler
Snabbkassa (kostnad som en kassa) – så kan kunderna själva köpa saker, betalsätt som funkar i är integerade kortterminalen, swishhandel, värdekort/presentkort.

E-faktura B2B (kostnad per skickad), Kan skickas till företag och myndigheter. Som tidigare går det självklart skicka e-postfakturor till samtliga kunder som kan ta emot sådana.

APN och LOK
- Nya inställningar på hur aktiviteter ska slås ihop när de skickas för bidrag. Om varje lag ska ha egen aktivitet, per match/aktivitet, per resurs/plan eller per tid.

Tävling / Lagidrott
- Flera buggfixar som blivit när vi ändrat om möjlighet att inte ha tider på matcher.
- När man tillsätter domare står det nu även plats där matchen ska spelas.
- Man kan nu ställa in om medlemskap krävs på en specifik tävling.

Vi jobbar nu vidare med alla nya förbättringar och nyheter som kommer komma här innan sommaren.

post

Ny Release 27 mars

I vår nya release ha vi förbättrat många saker. Systemet kommer uppdateras mellan natten den 26-27 mars. Vi vill tacka alla kunder som ger oss tips och inspiration att utveckla systemet. För att summera vad vi har gjort är inom områden som Rapport, Schema, ekonomi och Kurser. Vi kommer fortsätta uppdatera och meddela er om hur vi blir bättre. Har ni vidare önskemål på utveckling får ni gärna maila eller ringa in till oss. Hoppas ni kommer att uppskatta de nya uppdateringarna.

Rapporter
- Vi introducerar nu filter ”innehåller inte” och Kund > Statustext. Man kan med detta exkludera kunder med viss status exempelvis för utskickslistor. Detta görs genom att skapa en rapport med filtret Kund > Statustext innehåller inte ”Ej intresserad”.
- Vi har nu korrigerat rapport med grupper, vilket inte längre visar borttagna grupper.
- Det finns nu möjlighet att plocka ut rapport på mail som inte leverarats. Detta hämtas genom att skapa en rapport med rapporttyp Lista, datatyp E-post och filter Skickad innehåller {null}.
- Ny egenskap på kund är ”Senaste passbokningen”. Här finns möjlighet att välja och filtrera fram alla som inte har bokat pass, på samma sätt som man tidigare kunnat göra med inpassering, och ange exempelvis {-2weeks}.
 
Kurser
- Möjlighet att boka in en hel grupp på en kurs.
- På medlemssidan kan kund nu se och läsa information om kurs även efter sista datum för anmälan.
- Det går nu att ta bort en betalning som är kopplad till kurs, för att exempelvis bjuda kunden på kursavgiften.
Ekonomi 
- Om man säger upp ett kort innan bindningstiden löpt ut sätts nu sista datum enligt angiven bindningstid.
- Kortare laddningstid när man bekräftar många fakturor samtidigt.
- Det går nu att aktivera möjlighet för medlemmarna att själva säga upp träningskort från medlemssidan. Detta aktiveras via Inställningar > Allmänt där ni också kan ange uppsägningstid.
- Vi tar bort möjligheten att markera något som betalt manuellt med betalsätt bank om man har servicbyrå igång då vi redan tar emot denna information från banken.
- Historiska träningskort går nu återskapa utan att betalningar genereras för de historiska datumen.
Personuppgiftsuppslagning via Spar
- Modulen startas via Inställningar > Hantera moduler. För igångsättning av denna funktion krävs underskrift från firmatecknare. Ni väljer själva om funktionen ska begränsas till användning av personal eller kunder, samt om uppslagning ska ske med knapptryck eller automatiskt vid ifyllnad av uppgifter. Rörlig avgift tillkommer per uppslagning.
Schema
- Det går nu lägga till en samlingstid på aktiviteter och matcher. denna använd sen i överföringen till LOK och APN. det syns även utåt på medlemssidan.
- Det går nu att lägga till pass från startsidan under ”All personal” för att lägga till ett pass, lika som kan göra på vitt fält i sitt egna schema.
- När man väljer personal i olika dialoger så visas nu personer man kan välja och de valda på samma sida för enklare flöde och färre klick.
- Det går nu ställa in max antal passbokningar per dag eller per vecka som kund får genomföra.
- Uppdaterad mobilvy vid bokning så att bokningsknapp syns utan scroll på sidan.
Övrigt
- Bättre vy på kundkortet vid lång text.
- Det går nu ställa in om medlemmen ska kunna ändra sin egen profilbild eller inte. Detta görs under Inställningar > Kundinformation och checkruta för ”Ändras av medlem”.
- Knapp på kundkort för att skicka e-post.
- Gruppsidan har fått en förbättring. Det går nu enklare att se och klicka sig vidare till gruppmedlemmar, göra utskick, samt enkelt koppla på ett gruppträningskort.
- Snabbsök i kundregistret även i appen. Finns under förstoringsglaset bredvid där menyn kan utökas.
- Vi skapar inte längre automatiserade lösenord i samband med nyregistrering. Kunden skapar istället sitt lösenord själv direkt. Personal kan inte heller sätta lösenord när kontot skapas manuellt. Vill man hjälpa till med detta görs det via kundkortet, annars rekommenderas att kunden gör det själv via e-postlänken.
- Förbättrad sökning bland Att göra-uppgifter. Kan nu söka på personer som ansvariga för särskilda uppgifter.
- På medlemssidan under resursbokningar finns nu knappen ”Hitta närmaste lediga tid”. Om lediga tider saknas i den kalendervy som är vald flyttas man direkt fram till datum med lediga tider.