facebookNyheter – Zoezi

Nyheter

Stora nyheter i Zoezi MyBusiness 8.3

Det första synliga tecknet på stor förändring är som du redan sett det nya namnet. Zoezi MyBusiness är samlingsnamnet på hela vårt affärssystem tillsammans med den helt nya framsidan för dina tjänste- och medlemssidor.

En helt ny kostym

Alla nuvarande och blivande kunder har nu möjligheten att ta del av den nya framsidan i MyBusiness för att visa sitt utbud i ett modernt utförande tillsammans med verksamhetens färger och logotyp.

För dig som endast använder sociala medier som plattform och inte har egen hemsida kan MyBusiness användas som komplett webbplats för din verksamhet. Antingen som den är med dina färger, bilder, tjänster och logotyp — eller uppgraderas till MyBusiness Flex, där du får total frihet i sidans utseende, innehåll och upplägg.

Zoezi MyBusiness på en dator och mobiltelefon.

Ditt utbud har aldrig sett snyggare ut

De nya sidorna i MyBusiness har utvecklats för att locka till avslut med ett supersmidigt utcheckningsflöde för såväl befintliga som nya kunder. Bland dessa sidor ingår bl.a:

  • Startsida
    Inleds med en stor bild som du väljer själv tillsammans med önskad text. Därefter presenteras hela verksamhetens utbud i en överskådlig lista som uppdateras automatiskt utifrån just ditt utbud.
  • Passbokning
    För snabb bokning av gruppass i de verksamheter som har det. Lätt att filtrera för användaren med tydlig färgkodning och bild.
  • Shoppa
    Din butik, med snabb och smidig försäljning — vare sig det är på nätet eller direkt på anläggningen. Snyggt paketerat med dina bilder, produkter och varukorg.
  • Aktuellt
    Sidan där du presenterar vad som händer på anläggningen, bloggar eller skriver nyheter, valet är ditt. Allt presenteras stiligt med bild, rubrik och inledning.
  • Om oss
    En kort presentation av din verksamhet med kontaktuppgifter, öppettider och karta över din anläggnings område.
  • Min sida
    Din kunds sida, där bokade pass och andra aktiviteter visas tillsammans med genomförda köp och kommande betalningar. Här kan kunden också ändra sina uppgifter och logga ut vid behov.

Utöver dessa fiffiga sidor, som fungerar lika bra på surfplattan, som i mobilen och på datorn, har vi såklart adderat mycket mer!

Taggar

Med taggar kan du märka upp allt ditt innehåll för att hitta bättre. Det gäller kurser, tjänster, pass, träningskort och produkter. Möjligheterna är många och du kan t.ex. använda det för att märka säsongsrelaterat innehåll, åldersspann på kurser eller svårighetsgrad på pass, och såklart mycket mer!

Kursförbättringar

Nu kan du tilldela instruktörer och resurser till kurser, lägga till bilder på kurskategorier samt ställa in om en kurs ska bokas åt någon annan (t.ex. åt minderårig). Dessa visas i sin tur på den nya framsidan i MyBusiness.

Dessutom filtreras kurslistan på personalsidan efter anläggning, för de med fler än en.

Mycket mer

I förra releasen skrev vi om några av funktionerna som skulle komma. De har nu landat i Zoezi MyBusiness, och för att friska upp minnet kommer några av dem här igen.

Boka kurser åt andra
Nu finns möjlighet till att smidigt boka kurs åt flera personer i samma bokningsflöde!

Särskilda bokningsvillkor för kurser
Ni kan nu bestämma om avbokning av kurser ska vara möjlig för kunderna att göra själva och sätta specifika avbokningsvillkor (t.ex. villkora att ett visst belopp inte återbetalas om kursen avbokas senare än ett visst datum). Personal kan dock manuellt välja i dialogen att ge ingen återbetalning eller att göra avbokning gratis när det behövs.

Boka pass åt andra
I nya generationens Zoezi går det nu supersmidigt att boka pass åt t.ex. familjemedlemmar genom att användare knyts ihop med funktionen “Kan boka för”.

Köpa träningskort och boka pass i ett svep
Från listan med gruppträningar är det nu superenkelt för en potentiell kund att köpa träningskort och boka sig på ett pass i ett svep. Det går också smidigt att som befintlig medlem logga in där och boka sig i ett svep på samma smidiga sätt.

Ytterligare förbättringar och rättningar

  • Det är nu möjligt att göra utskick i form av e-post eller sms via rapporter.
  • Google Tag Manager (GTM) finns nu tillgängligt för de nya medlemssidorna, så du kan inkludera Analytics på din sida och mycket mer.
  • Du kan nu scrolla bland anläggningar om du har många.
  • Möjlighet att ställa in så att personalen endast ser de anläggningar de tillhör.
  • Totalsumma visas i kolumner där siffror, belopp eller antal visas.
  • Zoezis certifikat för BankID används som standard, för att förenkla processen vid tillägg av BankID. Kunder som redan använder eget certifikat berörs inte av förändringen.
  • Avbokning av kurs kan nu göras utan återbetalning.
  • Kreditering och delkreditering fungerar bättre.
  • Rättning i tävlingsmodulen så att tävlingar visas korrekt.
  • Rätt betalningsunderlag genereras när fryst träningskort tinas upp.
  • Återbetalning via Swish visas när det är möjligt.
  • Tillfälligt problem med Swish 1 oktober åtgärdat.

Stolta Gaseller 2021

Zoezi har utsetts till DI Gasellföretag 2021 och hade äran att bli inbjudna till och närvara vid Dagens Industris prisutdelning till Årets Gaseller i Östergötland, Sörmland och Gotland.

– Vi är oerhört stolta och glada över denna fina utmärkelse vilken vi ser som ett starkt kvitto på resultatet av det passionerade och fokuserade arbete som alla våra medarbetare lägger ner på vår tjänst och våra kunder varje dag säger Tomas Öberg, VD på Zoezi AB. Detta i vår gemensamma strävan att leda marknaden och skapa möjligheter för våra kunder att både få en enklare vardag, snabbare kundtillväxt och en fantastisk användarupplevelse för för deras kunder. Samtidigt är vi enormt glada för alla de många aktörer på marknaden som valt Zoezi affärssystem för sin verksamhet och möjliggjort denna fina utveckling för oss så vi ser verkligen att vi vunnit detta pris tillsammans med alla våra medarbetare, våra många kunder och andra samarbetspartners. Jag ser det också som ett tydligt bevis på att den idé och vision som våra två grundare Mikael Håkansson och Markus Johansson satte vid starten för 8 år sedan varit väldigt lyckad och den idén och den visionen fortsätter vi nu att jobba efter och förädla ytterligare mot nya mål och nästa nivå för Zoezi, säger Tomas.

Att bli Gasell är en fantastisk milstolpe och, som sagt, ett kvitto på att vi över tid gör rätt saker och gör saker rätt. Kriterierna för att bli utsedd till Gasell uppnås av färre än 1% av Sveriges aktiebolag. Kriterierna vi lyckats uppfylla för att få denna utmärkelse går att läsa på Dagens industris Gasellsida: https://gasell.di.se/faq/

Vi vill slutligen rikta ett stort och varmt tack till våra fantastiska medarbetare, kunder och samarbetspartners med vilka vi tillsammans skapar ett modernt och innovativt affärssystem för verksamheter inom tränings- och hälsobranschen.

Låt oss presentera nästa generations boknings- & affärssystem — Zoezi MyBusiness!

Ett helt nytt och smidigt sätt att rekrytera nya kunder och maximera kundupplevelsen med modern design och enklare vardag för dina kunder.

Utöver en helt ny framsida för dina kunder erbjuder MyBusiness en för marknaden helt unik möjlighet att anpassa kundupplevelsen efter din verksamhets profil och erbjudanden. 

Utsuddat är allt vad tråkigt bokningssystem heter och ersätts av en modern digital framsida för din verksamhet. Inte nog med det, er hemsida kan byggas helt och hållet i Zoezi MyBusiness och borta är allt krångel med webbhotell och att hålla informationen uppdaterad i både affärssystem och på webben.

Oavsett om du är befintlig kund eller bara nyfiken och går i tankar om att skaffa/byta till en komplett lösning för din verksamhet så är den här presentationen något för dig.

Du kan även hoppa fram och tillbaka via kapitel om du hann med att se en bit!

Zoezi-release 8.2 – med flera riktigt efterlängtade nyheter!

Hej!

Vi på Zoezi har lyssnat och hörsammat önskemål från er kunder och natten mellan söndag och måndag skedde en uppdatering med flera mycket efterfrågade förbättringar i Zoezi!

På personalsidan kommer följande nyheter att finnas i den nya versionen:

Delkreditering

Möjlighet finns nu att kreditera och återbetala enstaka rader från en betalning direkt från betalningshistoriken på kundkortet.

Engångsavbetalningar av träningskort

Detta kan exempelvis användas när friskvårdsbidrag ska nyttjas. Om det är ett autogirobaserat träningskort kommer x antal framtida betalningar automatiskt att markeras som betalda baserat på det belopp som anges för engångsavbetalningen.

Frysning/upptining av träningskort – betalningar justeras nu automatiskt m.m.

Stora förbättringar har gjorts kring frysning/upptining. Betalningar skapas nu upp när kort tinas upp, “bundet till”-datumet ändras automatiskt vid frysning/upptining och Zoezi räknar nu ut betalningspåverkan på dagsnivå när frysning/upptining görs istället för månadsnivå.

Återbetalning vid avbokning av kurser

Nu kan återbetalning göras vid avbokning av kurser från personalsidan! Vid avbokningen kan återbetalning göras till olika betalsätt beroende på vilket betalsätt som använts vid bokningen.

Grupptillhörighet syns nu på kundkortet

Om ni har kunder som tillhör grupper så syns numera det direkt på kundkortets översikt vilka grupper kunden ligger i och med länk direkt till grupperna.

Betalningar kan knytas till anläggning

För de av er som har flera anläggningar går det nu att skapa upp standardkostnadsställen så att varje betalning kan knytas till vilken anläggning köpet gjorts på beroende på bl.a. annat vilken kassa köpet gjorts på eller vilken hemanläggning kunden har vid köp online. Detta för att underlätta er redovisning per anläggning vid behov.

Snabbare laddningstider i tävlingstillvalet 

Optimeringar har gjorts för att minska laddningstider inom tillvalet “Tävlingar”, vilket framförallt kommer att märkas för stora anläggningar med många tävlingsaktiva.

Besöksstatus

Det som tidigare hette “Koll på pandemin” blir nu en permanent funktion som vi kallar “Besöksstatus”. Välj i listan för dashboards för att se status live utifrån angiven total yta och om besöksstaus ska visas live för kundernas medlemssida.

Fullbokad kurs tydliggjord

Nu är är det tydligande för användarna om en kurs är fullbokad.

Hemanläggning tydligare

Om ni har flera anläggningar är det nu tydligare på medlemssidan vilken som är kundens “hemanläggning”.

Nästa generations Zoezi utvecklas vidare –
spännande nyheter!

Vi har hintat om det tidigare – det händer minst sagt spännande grejer hos oss och Zoezi kommer snart att erbjudas i en helt ny tappning – med en helt ny plattform som både designmässigt, funktionellt och teknikmässigt är av modernaste slag!
För de få kunder som vi smugit igång med vår nya generations plattform kommer här några specifika uppdateringar för er kännedom.
Till er andra kunder som blir nyfikna – vi återkommer framöver med mer information samt kring möjligheten för fler att uppgradera till nästa generations Zoezi!

 

Boka kurser åt andra

Nu finns möjlighet till att smidigt boka kurs åt flera personer i samma bokningsflöde!

Särskilda bokningsvillkor för kurser

Ni kan nu bestämma om avbokning av kurser ska vara möjlig för kunderna att göra själva och sätta specifika avbokningsvillkor (t.ex. villkora att ett visst belopp inte återbetalas om kursen avbokas senare än ett visst datum). Personal kan dock manuellt välja i dialogen att ge ingen återbetalning eller att göra avbokning gratis när det behövs.

Boka pass åt andra

I nya generationens Zoezi går det nu supersmidigt att boka pass åt t.ex. familjemedlemmar genom att användare knyts ihop med funktionen “Kan boka för”.

Köpa träningskort och boka pass i ett svep

Från gruppträningslistan går det nu superenkelt för en potentiell kund att köpa träningskort och boka sig på ett pass i ett svep. Det går också smidigt att som befintlig medlem logga in där och boka sig i ett svep på samma smidiga sätt.

Butik för försäljning av träningskort och produkter

Nu finns en snygg webbutik för försäljning av träningskort och produkter online. Användaren kan filtrera fram produkter genom enkla kategorifilter.

Hoppas att ni ska gilla uppdateringarna önskar vi på Zoezi!

Ännu enklare vardag med Zoezi och spännande saker på gång!

Efter en intensiv vår då det hänt väldigt mycket spännande saker bakom kulisserna hos oss på Zoezi börjar det närma sig lansering av två riktigt stora och nydanande lösningar. Dessa har vi utvecklat för att öka era affärsmöjligheter, skapa fantastiska kundupplevelser och minimera er administrativa tid! Vi ser verkligen fram emot att kunna presentera dessa för er inom kort så håll ögonen öppna!

Men innan det är dags så gör vi en lite mindre uppgradering med en hel del bra saker redan nu.

Nu blir det superenkelt att få rätt personuppgifter

Nu går det superenkelt att slå på en funktion för automatisk uppslagning av personuppgifter i Zoezi givet personnummer. Gå i “Tillvalsbutiken” från personalsidan, klicka på “Uppslagning personuppgifter” och lägga till så är ni igång! Välj själva om uppslagningarna ska ske automatiskt eller via knapp och om funktionen ska finnas på medlemssidan och personalsidan eller bara den ena av dem. 

Med hjälp av dessa uppslagningar behöver era kunder bara skriva in sitt personnummer så hämtas adress och namn automatiskt. Enklare för kunden och mer korrekta uppgifter för er i kundregistret, win-win för alla!

Förbättrad lagerhantering

Vi har tagit ett ytterligare steg kring att förbättra era möjligheter att sälja väldigt många och olika sorters produkter och även på flera olika anläggningar. Det går nu nämligen att ha olika lager uppdelat per anläggning samt lagerhantering per produktvariant. Produktvarianter kan t.ex. vara olika storlekar (Small, Medium, Large) av en viss produkt. För produktvarianterna går det nu även att ha unika streckkoder per variant vilket gör att det går smidigt att ta betalt för varianterna i Zoezis helintegrerade kassa. Produkternas lagersaldon räknas självklart ner automatiskt oavsett om de säljs i kassan, online i webshop eller ihop med en bokning. Det går också att få ut aktuell lagerstatus och lagervärde om man så önskar.

Stöd för Gantners inpasseringsutrustning

Från och med nu är Zoezi integrerat även med inpasseringsutrustning från Gantner. Detta innebär att en verksamhet som redan har Gantners inpasseringsutrustning kommer kunna fortsätta med det framöver också, även när ni väljer Zoezi som affärssystem för verksamheten.

Tillsammans med marknaden växer vi snabbare – med en helt öppen plattform

Vi har de senaste åren investerat väldigt mycket tid och energi på att öppna upp vårt system ytterligare och rent tekniskt innebär detta att vi jobbar hårt för att andra systemutvecklare ska kunna och tycka om att utveckla ny funktionalitet i Zoezi. Vi är övertygade om att detta kommer att gynna er som kunder då vi genom detta kommer att kunna leverera nya funktioner i ännu snabbare takt framöver. Detta innebär också att vi skapat förutsättningar för att kunna lösa mer kundspecifika behov på ett smidigt sätt utan att den tekniska utvecklingen är beroende av att den görs av oss.

För att få veta mer om vad vi erbjuder och gör för utvecklingspartners så kan ni läsa mer här: zoezi.se/utvecklare.

Zoezi växer vidare

För att ytterligare säkerställa en fortsatt stark tillväxt för Zoezi affärssystem och underlätta er vardag ännu mer har vi nu även stärkt upp det interna utvecklingsteamet ytterligare, vilket vi är övertygade om att det kommer märkas framöver när vi kan presentera ännu mer och trevliga förbättringar för er!

Uppdatering av Zoezi!

Zoezi-tomtenissarna har, vilket ni kanske märkt, varit framme under natten och gett er en tidig present! Inför julen har vi jobbat hårt och flitigt för att förenkla er användning av Zoezi ytterligare och levererat nya smarta funktioner. Bland annat innebär detta en smidigare hantering av schemat och snabbkassan, utökning av rapportverktyget samt fiffiga funktioner till träningskorten. Kika i listan nedan för att se de specifika utökningarna:

Schema/bokning

Utökning av schemat

Nu blir er vardag i Zoezi enklare och snabbare! En ny flik “Mitt tjänsteschema” har lagts till så att ni enkelt kan se scheman specifikt för resursbokningstjänster. Är man utförare av flera olika typer av tjänster går det att filtrera schemat utifrån vilken tjänst man vill visa. För att komma åt den nya fliken kan ni, på ”Startsidan” – ”Dashboard” – ”Schema”, antingen redigera en redan använd schema-komponent genom att klicka på dess kugghjul uppe till höger om den komponenten på den dashboarden eller väljer ni att lägga till en helt ny schema-komponent så är den nya fliken förvald och redo att användas! För att justera er Dashboard på Startsidan klickar ni på den gröna knappen ”Hantera”, sedan ”Redigera”.

Tillgängliga tider (arbetstider) listas nu tydligt under schemat och för att snabbt och enkelt ändra arbetstider för en specifik dag klickar man på dessa tider istället för att klicka på arbetsschemat i själva schemat.

Nu räcker det också med att enkelklicka var som helst i schemat för att lägga till ny aktivitet, även om det ligger ett arbetsschema “under”, och nu väljs även rätt kategori direkt istället för att den första i listan väljs varje gång.

Träningskort kan nu begränsa att inpassering endast kan ske i samband med bokad aktivitet

Nu finns en ny inställning på träningskorten som möjliggör att ni kan ställa in att inpassering med kortet endast får ske om användaren har en aktiv bokning. Ni väljer själva hur långt innan passet inpassering ska kunna genomföras. Det går nu också att komma in även under passets gång om någon medlem blivit lite sen till passet.

Ekonomi

Ändra bokföringskonto på betalsätt Bank och Swish

Nu kan ni justera bokföringskonto för de grundläggande betalsätt som tidigare varit låsta till ett visst konto.

Tillval ”E-faktura” går nu på egna villkor

Tidigare krävdes det att tillvalet Autogiro var startat för att komma åt E-faktura. Nu är E-faktura fristående och Autogiro behöver inte startas.

Förbättrad information när en E-faktura misslyckas

Ibland skriver man fel (vi också!) och därför har vi gjort det tydligare när det sker gällande E-fakturorna. Om en e-faktura nekas skapas det automatiskt en “Att-göra” i systemet så att ni enkelt kan följa upp detta.

Hämta Z-rapporten direkt från kassan

Z-rapporten har flyttats ut från menyn Statistik och finns nu att hitta inne i kassan. Det gör att ni inte behöver koppla på ytterligare behörigheter för statistik till personal som främst hanterar kassan.

Checka in till Zoezis snabbkassa med mobilen

På medlemssidan kan användare nu checka in till Zoezis “snabbkassa” (obemannad kassatjänst) på anläggningen med hjälp av mobiltelefonen. Tidigare krävdes kort eller tagg, men nu finns en fiffig knapp så att medlemmar kan genomföra självskanningsköp även utan dessa. Knappen hittas tillsammans med dörröppning och incheckning.

Statistik

Rättning i rapport med egna fält

Kodfelsnisse hade rotat runt bland rapporterna vilket gjorde att data på egenskapade fält inte dök upp som det skulle. Nu ska det fungera som vanligt igen!

Standardmall för fryst kort

Vi har lagt till en rapportmall för frysta kort, så att ni enkelt kan plocka fram statistik och göra utskick från denna. Ni kan förstås justera den efter era specifika behov också.

Tävlingstillvalet

Knapp för utskick på matchsida

Nu finns det för administratörer en knapp för att göra utskick på en matchsida, vilket gör att lagledare, spelare och domare automatiskt hamnar som mottagare i ett utskick.

Övrigt

Guidande texter

Vi har förtydligat information kopplat till diverse fält här och var på personalsidorna i systemet så att det blir enklare att förstå vilken information som ska matas in i olika fält.

Förbättrat importverktyg

Vid import går det nu att ignorera dubbletter och andra felaktigheter, vilket gör att ni kan hoppa över dessa och genomföra importen ändå. De rader som är felaktiga går att plocka ut i ett separat dokument för justering.

Hoppas att de nya funktionerna och förbättringarna kommer väl till hands!
Har ni några frågor är ni varmt välkomna att kontakta vår support på telefon, mail eller chatt.

Vi på Zoezi önskar er en riktigt God Jul och Gott Nytt År!

Linköpingsföretaget Zoezi AB bland Sveriges 50 snabbast växande techbolag

Pressmeddelande 2020-12-08

Med en tillväxt på hela 362% kvalificerar Zoezi AB, med bas i Linköping, sig som ett av Sveriges snabbast växande bolag inom teknologisektorn de senaste 4 åren. Detta framgår av den ranking som varje år presenteras av Deloitte Sveriges 50 snabbast växande teknikföretag i Sweden Technology Fast 50.

– Detta är ett fantastisk fin och inspirerande utmärkelse för oss på Zoezi säger Tomas Öberg, VD på Zoezi AB. Det bekräftar att den starka tro på företagets affärsidé som grundarna Mikael Håkansson och Markus Johansson haft sedan starten av bolaget för 7 år sedan har varit och är helt rätt. Det är också ett kvitto på att vi gör rätt saker för våra kunder och deras kunder inom primärt tränings- och friskvårdsbranschen.

Deloitte Sweden Technology Fast 50 Zoezi AB
Zoezi AB bland Sveriges 50 snabbast växande techbolag 2020

Technology Fast 50 skapades redan 1995 av Deloitte i San José, i hjärtat av Silicon Valley i Kalifornien. Sedan dess har utmärkelsen fortsatt att spridas och fungerar idag som ett prestigefyllt erkännande av teknikföretagens framgångar. I Sverige har rankningen genomförts sedan 2003. Listan inkluderar såväl publika som privata bolag och omfattar all typ av teknik – från internet och datautrustning till Life Sciences. Rankningen baseras på företagens genomsnittliga intäktsökning under en fyraårsperiod.

– Att kvalificera till en plats i Deloitte Sweden Technology Fast 50 är en imponerande bedrift, särskilt i en så konkurrensutsatt och snabbt föränderlig miljö som teknikbranschen, säger Ester Sundström, ansvarig för Deloitte Sweden Technology Fast 50. Ett stort grattis till Zoezi för placeringen på årets lista!

Läs mer på www.zoezi.se och www.fast50.se

Kontaktperson Zoezi AB:
Tomas Öberg, VD
070-2277540
tomas@zoezi.se

Zoezi är det smarta, moderna och lättillgängliga affärssystemet för företag och föreningar inom tränings- och friskvårdsbranschen. Zoezi affärssystem används av nära 500 anläggningar och besparar kunderna både tid och resurser genom enkel hantering och automatisering av bl.a. bokningar, betalningar, bokföring, medlemshantering, hemsida och inpasseringssystem. Zoezi utläses ”So easy” och står för enkla, smarta och användarvänliga lösningar.

Nu förenklas er vardag ytterligare!

2020-10-22 lanserade vi nästa version av Zoezi med en hel del nya smarta funktioner och förbättringar! Nytt för denna version är bl.a. en utökning av det som kallas Dashboards på personalens startsida, samt en mängd bra nya ekonomifunktioner som underlättar vardagen för er. Dashboards, som vi kallar den anpassningsbara startsidan, har bland annat fått flera komponenter att koppla på och går nu att använda som primär arbetsyta i systemet för vissa roller. Detta i form av både snabbt tillgänglig roll-relevant information och att snabbt också kunna genomföra flera arbetsuppgifter direkt på dessa roll-anpassade dashboards, istället för att behöva gå till olika platser i systemet.

Zoezi skapar ytterligare förutsättningar för en ännu effektivare vardag hos er helt enkelt! Kika i listan nedan för att se de specifika utökningar i denna version.

Dashboards

Möjlighet att skapa nya Dashboards utifrån färdiga mallar:

Vi tillhandahåller nu några standardmallar så att det blir lättare att komma igång och skräddarsy sin startsida. Använd dem som de är, eller justera för just dina behov. Baserat på roll så väljer man med fördel motsvarande mall. De dashboard-mallar som nu lagts till är:

Varje mall har olika funktioner och finesser, så växla mellan dem eller kombinera dina favorit-komponenter till just din supersmidiga Dashboard! Nedan listar vi de nya smarta “komponenter” som nu kan läggas på en dashboard. Inom parentes anger vi också vilka av ovanstående standardmallar som dessa komponenter är inlagda på om ni väljer att nyttja dessa färdiga mallar. 

Nya snabbknappar (Reception + Gruppträning + Instruktör):

Nu finns det nya snabbknappar för att enkelt kunna lägga till nytt konto, grupp, och aktivitet direkt från startsidan.

Visa dina kommande aktiviteter (Instruktör):

Visar en personals alla kommande aktiviteter under dagen, och därifrån kan en direkt göra inställningar kopplat till passen.

Alla kommande aktiviteter och dagens aktiviteter (Reception + Gruppträning):

Likt funktionen ovan, men visar hela anläggningens aktiviteter för en smidig överblick.

Inpasserings-komponent (Reception):

Vy för dagens inpasseringar med särskilda snabbknappar för enkel administration.

Utbetalningar (Ekonomi):

Visar de belopp som skickats iväg för utbetalning men som ännu inte betalats ut.

Attestera inkomster (Ekonomi):

Samlar alla bekräfta-knappar för faktura, autogiro och misslyckade autogiron till en och samma plats.

Ekonomi Överblick blir Ekonomi Dashboard och får nya smarta funktioner:

Överblick byter namn till Dashboard under menyfliken Ekonomi och får samtidigt flera smarta funktioner att nyttja direkt från den vyn.

Ekonomi

Lägg till affärshändelse:

Ny knapp med möjlighet att lägga in en manuell bokföringspost kopplad till en intäkt. Knappen hittas under Bokföring och Att-göra.

Lista med aktuella värdekort:

Under Statistik > Specialrapporter finns nu en ny rapport för att läsa av det aktuella saldot på värdekort för att kunna jämföra det mot bokföringen. Notera att detta endast fungerar framåt nu från datumet för denna nya version av Zoezi.

Bättre underlag för bokförda förfallna värdekort:

Nu finns det i underlaget med vilken kund och belopp som det förfallna värdekortet var kopplad till.

Saldo på klientmedelskontot:

Det går nu att välja ett historiskt datum och ta fram saldo på kontot för det specifika datumet.

Inbetalningar som inte går matcha:

Det finns nu en ny knapp ”Bokför” så att ni har möjlighet att ladda upp ett eget underlag och koppla den ej matchade inbetalningen till en produkt, så att en bokföringspost skapas även för den inbetalningen istället för att välja “Bokför ej”.

Uppdaterade dragningsdatum:

Om en autogirodragning hamnar på en helgdag så uppdateras datumet och betalningen dras tidigare. Bekräftar man sent uppdateras datumet på underlaget till närmast möjliga bankdag.

OCR och fakturanummer visas direkt:

När ni går in på en betalning syns nu också OCR- och fakturanummer direkt så att ni inte behöver ladda ner själva underlaget.

Minderåriga spärras från fakturaköp:

Personer under 18 år tillåts nu inte längre att använda faktura som betalsätt. Administratörer har däremot möjlighet att per medlemskonto ställa in att medlem över 16 år kan använda faktura som betalsätt.

Kvarvarande belopp visas om något är delbetalat:

Om en faktura är delbetald och “Markera som betald” väljs så visas bara kvarvarande belopp och inte det ursprungliga beloppet.

Tydligare i historiken vem som fått fakturan:

Nu är det enklare att härleda vem som har tagit emot en faktura.

Kunder med skuld är tydligare:

Nu ser man direkt hur stor skulden är i närvarolistan.

Övrigt

Administratör kan justera tider vid multi-bokning:

Nu kan administratörer manuellt justera starttid när flera resursbokningar görs i ett svep.

Rapport på frysta kort:

Det går nu att filtrera på om kort är fryst eller inte, samt mellan vilka datum som frysningsperioden gällde.

Tydligare notis om medlemskap:

Tydligare information ges nu till medlemmen om eventuellt befintligt medlemskap när denne förlänger medlemskap i butiken.

Ändra utskicksmallar utan att behöva ha med {content}:

Taggen {content} är inte längre obligatoriskt att ha med när man justerar systemutskicksmallarna.


Vänliga hälsningar,

Teamet bakom Zoezi

Vi välkomnar version 7.7!

Hoppas ni haft en härlig sommar – det har vi i team Zoezi! Vi har förstås inte bara legat på latsidan och slappat utan jobbat på flitigt även under sommardagarna! Det har därför blivit dags för en uppgradering av systemet, vilken skickats ut till er under natten till idag onsdag. Vi har även sett över, samt justerat, hur vi framåt hanterar akuta ärenden utanför kontorstid. Du hittar mer info om detta längst ner i mailet.

Under denna uppdatering har vi haft stort fokus på att vidareutveckla och förfina ekonomidelarna av systemet med några riktigt bra funktioner för att underlätta er administration och vardag ytterligare! Kika nedan på listan med allt spännande nytt:

Ekonomi:
  • Du kan nu ställa in att fakturor och autogiron bekräftas automatiskt istället för att göra det manuellt. Inställningen hittas under Inställningar > Ekonomi;
  • Möjlighet att ange ett lägsta faktureringsbelopp för autogiro och faktura. Är beloppet för en viss fakturering lägre än den gränsen så sparas beloppet och slås ihop med nästa faktureringstillfälle och går iväg på faktura så snart totalbeloppet överstiger den gräns ni eventuellt ställer in för detta. Detta för att ni ska ha möjlighet att slippa skicka iväg fakturor för onödigt små belopp om ni så vill. Inställningen hittas under Inställningar > Allmänt > Autogiro/Faktura.
  • Nytt tillval: Intäktsperiodisering. Detta tillval gör det möjligt att intäkter kan bokföras som intäkter under den period de faktiskt intjänas och på så vis också fördelas ut över tid som rimmar med när de verksamhetsmässigt “används”, även om betalningen sker vid ett enstaka tillfälle;
  • Periodisering av klippkort. Utökning av tillvalet intäktsperiodisering ovan;
  • Nytt tillval: Utbetalningar. Med utbetalningar aktiverat går det nu att lägga in och spara utbetalningskonton på personer och företag. Stöd för både bankgiro, plusgiro och vanliga bankkonton. Kräver tjänsten leverantörsbetalningar hos din bank, kopplat till Zoezi servicebyrå;
  • Återbetalning av värdekort. Istället för en informationstext om betalsätt är valt så läggs det i kö för att återbetalas automatiskt. Detta är en utökning på det nya tillvalet Utbetalningar;
  • Faktura med decimaltal möjliggörs för att kunna sälja exempelvis 1.5 av en enhet;
  • Ta bort träningskort. Nu finns möjligheten att ta bort ett träningskort efter att en faktura har blivit krediterad. Du behöver alltså inte längre justera giltighetstiden;
  • Visa i historiken vem som fått en faktura. Detta tydliggör till vilken e-post som en faktura har skickats till;
  • Tydligare information på kundkortet när du klickar på knappen E-faktura (syns bara om tillvalet är startat);
  • Tydligare information om vad som kommer att visas på fakturan under Inställningar > Allmänt;
  • Automatisk sammanslagning av autogirobetalningar. Autogirobetalningar samlas nu ihop automatiskt på det datum som är valt under inställningar. Oavsett om kunden handlar i webbshoppen eller om en administratör lägger till en betalning så kommer allt att samlas ihop till ett underlag och dras samma dag för kunden.
Rapporter:
  • Möjliggjort att ta ut en rapport med offert/avtal. Användare kan filtrera på alla datum, ansvarig.
Övrigt:
  • Förbättrad navigering i systemet i både personalvy och medlemsvy där det nu går att backa till föregående sida på ett mer konsekvent sätt
  • Ny funktion där administratörer som skapar konto åt en person nu har möjlighet att lägga till denna person i en grupp direkt i registreringsformuläret;
  • Ta bort signerat medgivandeavtal. Det är nu möjligt att ta bort avtal som inte är aktuella, t.ex om en kund har signerat ett medgivande med felaktiga bankkontouppgifter;
  • Automatisk varning vid läggande av arbetsschema. Om en användare har fyllt i siffror på fältet om rast men inte lagt in den så kommer det nu varnas för att uppmärksamma användaren på detta;
  • Ändrad text vid utskicksmall: ”Ditt sparade betalkort närmar sig sitt utgångsdatum. Gå till Mina sidor för att uppdatera dina kortuppgifter”.
Hantering av akuta ärenden utanför ordinarie öppettider:

Under sommaren har vi analyserat huruvida vår jourservice varit ett effektivt verktyg för att hjälpa er med akuta ärenden. Vi har då sett att det först och främst är väldigt sällan ni ringer till oss utanför kontorstid med akuta problem vilket förstås är väldigt positivt då det tyder på att vårt system och tillkopplade hårdvaror sällan felar. Vi har också sett att det är väldigt begränsat vad vi på distans akut kan göra åt saken då dessa problem inte är i systemet utan oftast relaterat till infrastruktur (elavbrott o.s.v) eller hårdvaran vissa kunder har på plats i sin anläggning. Därför har vi nu skapattydliga och enkla felsökningsguider för att ni snabbare och enklare ska kunna göra sådan felsökning och då också tagit bort journumret. De utförliga felsökningsguiderna har vi publicerat på vår hemsida zoezi.se/support, för de ärenden som innan kategoriserats som akuta. Detta innebär i praktiken problem med Tidomat och inpassering samt kassa. Vi föreslår att ni som använder Tidomat inpassering eller fysisk kassa skriver ut och har dessa guider till hands ifall skulle sluta funka under icke-kontorstid. Om ni har några funderingar kring detta så är det bara att ni hör av er till vår support och ni kan som vanligt alltid skicka ett mail till oss dygnet runt så återkopplar vi så snart vi kan.Vi önskar er en fortsatt fin septembermånad!

Vännerna på Zoezi

Skrivet: 2020-09-02 

Tävlingar, ”Zoezi App store” och andra nyheter i Zoezi

Med den senaste uppdateringen av Zoezi:s boknings- och affärssystem följer stora möjligheter att skapa ännu mer verksamhetsnytta och spara ännu mer administrativ tid i er verksamhet. I grundsystemet ingår ju visserligen det mesta men nu kan ni också enkelt bygga ut systemet ytterligare genom Zoezis egna ”App store”, vilken vi i systemet kallar Tillvalsbutiken. Denna nya tjänst har alla befintliga kunder nu fått tillgång till via personalsidan i Zoezi affärssystem. Det finns både kostnadsfria tillval och tillval som innebär en extra kostnad. I tillvalsbutiken finner ni många möjligheter och smarta funktioner för att göra er vardag ännu smidigare med Zoezi så vi rekommenderar er verkligen att ta en titt där på en gång! Via nedanstående länk kan även ni som ännu inte är kunder se samtliga systemets ingående funktioner och tillvalsmöjligheter:
https://zoezi.se/funktioner/

Zoezi boknings- och affärssystem - alla funktioner och tillval
Zoezi boknings- och affärssystem – alla funktioner och tillval

Bland de Tillval som går att hitta i tillvalsbutiken finns också en stor helt ny funktion i Zoezi, nämligen tillvalet Tävlingar. Med detta tillval kan ni som i någon form arrangerar tävlingar enkelt skapa, administrera och ta betalt för tävlingar med olika klasser i alla dess former – alltifrån fullskaliga seriesystem inom lagidrott till individuella tävlingar/lopp inom t.ex. Crossfit eller Löpning – allt är möjligt! Ni är självklart som vanligt också varmt välkomna att höra av er till supporten om ni känner att ni behöver rådgivning kring detta.

Kopplat till Tävlingar finns också de nya tillvalen Cup och Spelarbank, som möjliggör cupspel/slutspel samt för personer utan lag och lag utan tillräckligt antal lagmedlemmar att hitta varandra på ett enkelt sätt! Bra va! Hör av dig till oss på support@zoezi.se om du är nyfiken och vill höra mer om detta! Du som redan är kund kan enkelt lägga till dessa, och många andra tillval, genom tillvalsbutiken som ni hittar på personalsidan i systemet.

Inte nog med detta, med den senaste uppdateringen följer också en mängd ytterligare förbättringar enligt nedan kompletta releaseinfo-lista:

Automatiskt utskick med videolänk – Nu finns möjligheten att bestämma hur långt innan passet ett automatiskt utskick ska göras med videolänk till ett videopass för de som bokat sig på passet. 

Automatisk förnyelse av klipp på klippkort – Möjligheten finns nu för att det inte ska behöva köpas nytt kort varje månad att en automatisk påfyllning sker för klippkort knutna till resursbokning.

Skapa upp betalning kopplad till träningskort – Det går nu att skapa upp en betalning kopplad till ett träningskort, där det går att välja vilken träningsperiod som betalningen avser, samt vilket förfallodatum och summa den har. 

Belastningsregister – Det går nu att bocka av huruvida en ledare eller annan medlem, i t.ex. en förening, har lämnat in och visat upp sitt belastningsutdrag eller ej. Informationen kan hämtas ut som Excel eller läsas av direkt i systemet. 

Passbeskrivning – Numera visas endast en beskrivning av en aktivitet vid ett givet tillfälle. Tidigare visades både aktivitetstypens övergripande beskrivning och det specifika passets beskrivning. Skrivs det en text för det specifika passet så är det numera den beskrivningen som visas istället för den övergripande beskrivningen av passet. 

Förbättring för lagledare på medlemssidan – Lagledare kan nu se anonyma användare i närvarolistorna, listorna på matchsidan, samt på lagsidan och där nya spelare bjuds in. Automatisk närvaro på matcher vid lagledares bokning och accepterade inbjudningar.
Tydligare information kring kallelser till match samt förbättrade mailutskick.

Övrigt
– En begränsning har införts på SMS-utskick för att undvika oavsiktliga för stora/dyra massutskick
– Tillvalet Minispel finns i tillvalsbutiken – nu kan ni t.o.m. spela Tetris i Zoezi affärssystem! 🙂 Detta fria tillval visar på vilka möjligheter Zoezi erbjuder våra utvecklingspartners att bygga ut systemet på många olika sätt.

In och kika i på https://zoezi.se/funktioner/ och se vad Zoezi kan möjliggöra i er verksamhet om ni är nyfikna på om Zoezi skulle kunna vara något för er verksamhet – eller i Tillvalsbutiken på Personalsidan om ni redan är kund och använder Zoezi boknings- och affärssystem.

Vi önskar er en fortsatt härlig sommar!

Vännerna på Zoezi

Vi välkomnar version 7.5!

Så var det åter dags för en uppdatering av systemet, vilken rullades ut natten till onsdag 13 maj. Vi har jobbat hårt för att ge er nya spännande funktioner och vi är övertygade att ni kommer ha nytta av dem i verksamheten! Nedan följer en lista på vad som uppdateras:

Push-notifikationer
Vi inför nu push notifikationer och aviseringar. Detta innebär att användare som har appen installerad kommer att kunna få push-notifikationer till sig. Användare kommer även kunna se aviseringar i systemet både i webb och mobil.

– Användare kommer kunna få push-notifikationer till sig om de har appen installerad.

– Aviseringar kan hittas i systemet under aviseringsikonen. Detta är information som gått ut till den specifika användaren gällande en händelse.

– Aviseringar sker för alla utskick.

– Medlemmar kan ställa in om de vill ta emot push-notifikationer eller inte.

Livechatt
Ni har nog redan hunnit testa vår Livechatt, men nu kan vi konstatera att ”testfasen” är över och vi hoppas ni är lika nöjda som vi är! I varje system finns det möjlighet att direkt chatta med supporten vid behov. Detta gäller under arbetstid för att göra det snabbare och smidigare att få kontakt med vår support.

Videopasslänkning
Under rådande omständigheter kring smittospridning och hemma-sittande är det förstås viktigt att hålla igång ändå , om än i lite annorlunda former. Därför introducerar vi Videopass! Instruktörer kan nu göra pass till s.k. videopass via en checkruta när pass läggs till i schemat. Där lägger ni in en extern länk till en live-sändning eller redan inspelat pass. Användarna får tillgång till att se videon tidigast 10 minuter innan passet börjar. Bokningsregler, som giltiga träningskort, fungerar precis som vanligt även för dessa pass.

Skanna faktura med mobilen
Vi har lagt till möjligheten att skanna fakturor via internetbanken i mobilen. Detta innebär att användare inte behöver skriva in OCR, belopp och mottagare manuellt. Koderna som skannas hittas längst ner på fakturan, och fungerar med de flesta bank-appar. Utöver detta finns även en QR-kod att skanna för smidig betalning.

Fritext på fakturor
Det går nu att lägga till fritext på fakturor som visas på fakturan som text lite längre ner. Tidigare har kommentarer applicerats på separata produkter, men nu kan ni skriva in generella kommentarer utan att behöva klicka runt lika mycket.

Tydligare information om träningsperiod på betalning
På medlemmens egen sida kan man nu se träningsperiod för en betalning. Detta för att tydliggöra för användaren vad betalningen avser och ge en bättre överblick.


Vänliga hälsningar,

Teamet bakom Zoezi

Vill du underlätta vardagen för en branschkollega och få 50 % rabatt till er båda?

Har du kanske tänkt någon gång att din branschkollega också skulle ha stor nytta av använda Zoezi:s system som underlättar din vardag? Nu kan du själv och din branschkollega dra extra stor nytta av att du tipsar om oss!

Om du tipsar din branschkollega om Zoezi och denne blir kund till oss senast den 31 juli 2020 får både du och vår nya kund 50% rabatt under 3 månader – så passa på och tipsa dina branschkollegor nu!

Antingen skickar du ett tips till oss direkt själv som vi följer upp eller så ber du din branschkollega att kontakta oss efter att du tipsat denne. Ni når oss via: https://zoezi.se/kontakta-oss/

Kampanjen är tidsbegränsad och gäller nykundsavtal som tecknats senast den 31/7 2020 och som föregåtts av att Zoezi blivit informerade om att den nya kunden blivit tipsad av en befintlig Zoezi-kund. Rabatten som aktiveras när ny kund tecknat avtal med Zoezi efter tips från nuvarande kund gäller på grundabonnemangsavgiften och för en anläggning per kund.

Glad Påsk med test av LIVE-video i Gymsystem

Vi på Zoezi önskar er en härlig påskhelg och vill också passa på att glädja er med ett kommande ”påskägg” i Gymsystem!

Vi lever ju i en speciell tid och omvärld just nu. Vardagen är annorlunda för oss alla. I denna tid med folk i karantän o.s.v. vill vi från Zoezi göra vad vi kan för att underlätta er vardag och hjälpa er att skapa nya affärsmöjligheter när våra traditionella affärsvägar kan gunga lite.

Därför har vi nu glädjen att informera om ett ”Påskägg” som vi just nu beta-testar en första version av i Gymsystem, nämligen en möjlighet att direkt från Gymsystem kunna livesända Yogapass, gruppträningspass, PT-sessioner, matcher och liknande till era kunder! Fullt integrerat direkt i systemet med automatiska videolänkdelningar till de kunder som bokat sig på passet, chatfunktion m.m.

Om just ni, oavsett om ni är kund eller ej till oss, känner ett intresse för denna nya funktion får ni gärna meddela oss via detta formulär:

Zoezis support är stängd över påskhelgen, men självklart kan du alltid maila oss så svarar vi så snart vi är tillbaka på tisdag 14 april.

En riktigt GLAD och frisk PÅSK önskar vännerna på Zoezi

Systemet är uppdaterat

Så blev det dags igen för en uppdatering! Trots det luriga datumet har vi på Zoezi valt att under natten till 1 april lansera version 7.4 – en mindre synlig uppdatering än vanligt, då mycket arbete gjorts ”under huven” för kommande releasers stora planer. Vi är trots detta övertygade om att ni kommer få stor nytta av nedan uppdateringar:

Dashboard

– Förbättrad design för att öka läsbarheten

– Förbättrad layout

Varianter på produkter i webbshop

– Möjlighet att ställa in varianter på produkter i webbshop

Ekonomi

– Förbättrat för de som inte har f-skatt och momsskyldighet

– Utökat antal tecken för referens på e-fakturor

Övrigt

– Förbättrat GDPR-stöd genom att på ett smidigare sätt låta användare dölja information för andra medlemmar. 

– Förbättrad design gällande fakturaavgift i webbshop

Sist men inte minst finns det nu möjlighet att chatta med supporten direkt via systemet. Tanken är att ni ska få ett snabbt och smidigt sätt att få hjälp med era frågor av alla slag utan att behöva ägna tid i telefonkö, då det emellanåt kan vara många som ringer. Chatten hittar ni uppe i högra hörnet genom att klicka på porträttet. 

Har ni frågor kring uppdateringen är ni varmt välkomna att höra av er till supporten på telefon, mail, eller den nya chatten. 

Webinarie 7.3 på Youtube

Nu finns chansen att se vårt senaste webinarie igen

Om det var så att ni missade vårt webinarie i förra veckan så ligger det nu uppe på Youtube. Här får ni lära er om alla nyheter i 7.3, bland annat om det nya dashboardet. Följ bara länken nedan.

Dags för release 7.3

Det är dags att släppa år 2020’s första release (7.3).
I natt (mellan den 11 och 12 februari) kommer systemet uppdateras.

I release 7.3 kommer ni få ta del av nya funktioner men också flera förbättringar utav redan befintliga funktioner.

Redan nu kan ni lägga Webinaret för releasen i kalendern. Det går av stapeln den 13 februari klockan 15:00 alltså redan nu på Torsdag.

En helt ny anpassningsbar dashboard
Möjligheten finns nu att skapa upp dashboards där användare själva kan välja vad för information som de vill se. Det går även att kombinera olika typer av information, exempelvis Schema och Att-göra lista. 

– Användaren kan välja vilka widgets och vilken information den vill se.
– Designa egen dashboard
– Styra vem som ska kunna se och ändra i skapade dashboards
– Visa på helskärm
– Fler widgets kommer släppas lpande

Förbättrad design och användbarhet

– Färre klick i vissa vyer
– Mer informativ feedback i app vid inladdning av sida
– Hopslagning av vissa flikar
– Mer filtreringsfunktionalitet för utskick

Övrigt

– Att-göra ikonen i toppanelen kan nu visa en lista på att-göra uppgifter
– Förbättrad design och tydligare information för Proxyapp-Bambora
– Tydligare när en produkt är slutsåld
– Förbättrad prestanda

Skulle ni ha några frågor gällande releasen är ni självklart välkomna att kontakta oss.

Zoezi till Coaches Congress

Vi närvarar på Coaches Congress! 

Mellan den 24:e och 26:e Januari kommer vi vara på plats på Crossfit 162 West på Coaches Congress i Vällingby.
Vi finns här för att berätta om vårt kompletta affärssystem Gymsystem.

Det är ett gyllene tillfälle för er som redan är kunder att ställa frågor till oss eller komma med förbättringsförslag. Alla befintliga kunder som besöker oss får också en goodie bag.
Självklart är det även ett bra läge för er som är intresserade av vårt system att få en personlig kontakt och chansen att ställa frågor.

Vi ser verkligen fram emot att få träffa er alla!

Webinar, nu på Youtube

Missade ni senaste webinaret?

Det är ingen anledning till panik. Webinaret finns nu i sin helhet upplagd på vår youtube kanal. Följ bara länken nedan för att ta del av webinaret.

God Jul!

Alla vi på Zoezi vill önska er en riktigt God Jul! 

Vi vill också passa på att tacka för ett fantastiskt 2019 och ser redan fram mot 2020 tillsammans med er.

Våra enastående nissar i supporten ska även de få chansen att vila ut efter en hektisk jul.
Därför är telefonen till supporten stängd mellan den 23/12 och 2/1.

Vi ses på andra sidan nyåret!

Release av version 7.2

Vi avslutar hösten med att rulla ut ännu en uppdatering, vår senaste release (7.2).

Natten mellan den 10 och 11 december kommer uppdateringen att ske.

Med denna release kommer flera nya och förbättrade funktioner samt prestandaförbättrande åtgärder.

Webinar kommer att hållas den 9/1 2020. Mer information om detta kommer senare.

Förbättrad kalender

– Håll muspekaren över en kalender så visas nu mer information t.ex. namn, tid och intern notering.

– På startsidan går det nu att se månadsvy också.

– Förbättrad tid/datum-väljaren för telefoner.

Förbättrad import

– Det går nu importera aktivitetstyper.

Medlemssidan

– Det går nu att stänga av om man inte vill att statistik och familjegrupp ska finnas och synas på medlemssidan.

– Det går även att stänga av så kunder själva inte kan ladda upp bilder. Om det är avstängt så syns heller inte bilden på medlemssidan.

– Varukorgssteget tas bort, således kommer man direkt vidare till registrera uppgifter, eller välj betalsätt, där varorna syns. Detta så att presentkort och annat registreras på samma ställe som man betalar.

Tävling

– Vi utökar stödet med en spelarbank, där lag/grupper kan söka spelare/deltagare och deltagare kan säga att de finns tillgängliga. Det går även att lägga ut att man söker spelare till en specifik match.

– En ansvarig/lagledare kan skapa en spontanaktivitet för sin grupp, tex en träning eller annat.

 Utökade integrationsmöjligheter

– Vi har kontinuerligt under sommaren och hösten jobbat med att utöka våra integrationsmöjligheter. Vi kommer nu börja rulla ut tester för att säkerställa att det fungerar. Bla. kommer vi öppna våra APIer och stärka stödet med webhooks samt mycket annat.

 Övrigt

– Om en kund köper eller får ett framtida träningskort så syns det tydligare i egen tabb under träningskorten.

– Det skickas nu ut tydligare information om en kortdragning har misslyckats eller om kundens betalkort håller på och går ut, så kunden kan gå in och uppdatera uppgifterna.

Höstens nya version

Det är återigen dags att släppa en ny version av Gymsystem. Natten mellan tisdag och onsdag, den 22-23 oktober, uppdaterar vi systemet med en rad nya funktioner och nyheter.

Med denna release kommer exempelvis kunderna nu själva kunna lägga in autogiromedgivande på sin sida.

Ekonomi

– Är kunden incheckad kan den välja faktura, autogiro eller sparat kort för att betala i Snabbkassan.

– Ni kan nu ställa in vilka produkter som ska synas i Snabbkassan.

– Företagets e-post och telefon syns numera på fakturorna.

– Betalar man en faktura i kassan syns den betalningen nu även på z-dagrapporten.

– Det kommer vara möjligt för admin att själv ställa in dragningsdatum för autogiron.

Medlemssidan

– Införande av nyhetsarkiv och möjlighet att sätta ett ”bäst före datum” på en nyhetsartikel när den ska flyttas till arkivet. Man kan även sätta en huvudbild på artikeln som visas överst i nyheten på medlemssidan.

– För att förenkla för kunderna och så att de skriver rätt från början, finns nu bättre information om hur kontonummer skrivs.

– På medlemssidan under bokningar finns nu en ”Läs mer”-knapp för resursbokningar där kunden kan se om det är betalt, samt övrig information inklusive svar på frågor om sådana ställts vid bokning.

– Möjlighet för kunderna att från min sida på medlemssidan lägga in ett autogiromedgivande.

Resursbokning

– Utökning av resursbokning med stöd för Löpande resursbokning. Det innebär att kunderna kan checka in från medlemssidan och sedan tickar priset. När man väl checkar ut räknas det ut hur mycket bokningen kostar. Om samma tjänst går att boka så har bokningarna förtur mot de löpande resursbokningarna.

– Det går nu att lägga in begränsning i resursklippkorten på hur många klipp man får använda per dag/vecka. Det vill säga på samma sätt som man kan göra på vanliga träningskort.

Att-Göra

– Man kan enkelt markera fler och välja ändra fler, tex ändra datum eller vem som är ansvarig på något på många Att-Göra samtidigt.

– Bättre och mer korrekt information på en Att-Göra-uppgift om kund tex betalar för mycket.

 Övrigt

– Det går nu att gå runt kravet på personnummer. Man kan sätta att det krävs för kunderna och när de registrerar sig, men om en personalen lägger in person utan personnummer så kan personen ändå logga in utan att få upp info om att personnummer måste läggas in, även om det är krav för övriga kunder.

EXKLUSIV UTBILDNINGSDAG I MALMÖ!

Med lång erfarenhet av systemleverans och stor insikt i drift av verksamhet inom träningsbranschen vet vi vad som krävs för att optimera tillväxt, hållbarhet och lönsamhet.

Vi bjuder därför nu in till en exklusiv utbildningsdag i Malmö där vi bransch- och verksamhetsöverskridande kommer att erbjuda networking, utbildning i vårt system och en föreläsning med våra bästa tips och observationer för att göra din verksamhet ännu bättre!

Föreläsningen fokuserar på försäljning, lönsamhet och effektivisering med branschöverskridande referenser och rekommendationer.

Eventet arrangeras i samarbete med Jump Malmö och tar plats under eftermiddagen den 1:e oktober.

Plats: Jump Trampoline Park, Jägersrovägen 177 Malmö

Datum: Tisdagen den 1 oktober

Tid: 12:30-17:00 (med möjlighet att efteråt stanna kvar för frågor och support)

Både befintliga kunder och användare av Gymsystem samt utomstående verksamheter är välkomna att delta. Som systemanvändare är ni varmt välkomna att bjuda in egna kontakter eller andra verksamheter i närheten.

Hör av er så berättar vi mer, eller skicka din anmälan direkt till e-post support@zoezi.se för att säkra din plats!

Vi ser fram emot att träffa er!

Teamet bakom Zoezi Gymsystem

NY TERMIN, NY VERSION!

Natten onsdag till torsdag, 4-5 september, uppdaterar vi Gymsystem med en hel del nyheter och nya funktioner.

I denna release finns bland annat den mycket efterfrågade kategoriseringen i webbshoppen.

Ekonomi

– På preliminära fakturor med flera rader betalvillkoret nu enkelt ändras för samtliga rader innan den bekräftas.

– Vid resursbokning med betalsätt betala på plats sätts förfallodatumet numera till dagen då tjänsten äger rum.

– Fakturornas layout har anpassats till fönsterkuvert.

Medlemssidan

– Verksamhetens kontaktuppgifter finns nu synliga vid inloggning samt i menyn i vid sitt namn i högra hörnet då man är inloggad på medlemssidan. Kontaktuppgifterna hämtas från och ställs in under Inställningar > Allmänt.

– Produktlistan i webbshoppen har fått ytterligare mobilanpassning.

– Kategorier i webbshoppen och kassa. Kategorierna och dess hantering finns nu under Inställningar > Allmänt > Kategorier. Respektive produkt kopplas till kategorin via Inställningar > Försäljning.

Filer/avtal

– Filnamn och avtalsnamn har inte längre någon begränsning på längd av text.

– Personen som laddar upp avtal får nu även bekräftelse då avtalet signeras.

Resursbokning

– Löpande resursbokning. Medlemmar kan nu checka in och checka ut och blir debiterade sin tid som incheckad. Om samma resurs används för ”vanlig” resursbokning så har den ordinarie bokningen företräde. Verktyget kan användas för att de som exempelvis bokat tid i hall och vill stanna några minuter till kan checka in utan att behöva boka och betala för ett helt block till.

Övrigt

– Det syns nu direkt i tabellen vilka färger som är valda för respektive passtyper.

– Antalet Att göra-uppgifter har anpassats till att vara beroende på de är kopplade till grupp eller personliga.

– Processen för att uppdatera en mall på villkorsstyrda utskick har förenklats.

– Möjlighet att lägga resursbokningsklippkort som inkluderande produkter till kurser.

– Ny app för datorn där man inte behöver lägga in koder från systemet för kunna koppla kortterminal. Mer kan nu även fixas direkt från Gymsystem så som att stänga av popup samt korrigering av dubbla ljud.

Lagidrott

–  Matchsidan kan nu delas via mail eller Facebook på samma sätt som  gruppass kan delas från medlemssidan.

– Gruppsidan har uppdaterats så att bara aktuella tävlingar syns. Övriga lagras i en historik-tab.

– Tabellerna är mer komprimerade i design.

– Lagledare kan nu skicka mail till lagmedlemmarna från gruppsidan.