Utöver meddelande som skickas automatiskt vid specifika händelser i systemet (inkl. bokning, avbokning, betalning) går det att skapa nya skräddarsydda utskick av följande typer:
Överblick över alla historiska och schemalagda utskick hittas under ”Utskick” > ”Alla utskick”:
Ett nytt enkelt utskick i Zoezi skapas (schemalags) antingen via:
A. ”Kunder” > ”Sök” > välj en sparad kundflik (t.ex. ”Alla kunder”, ”Aktiva medlemskap” eller ”Kort snart går ut”) > knapp ”Skicka e-post” (alternativt ”Skicka SMS” ).
B. ”Kunder” > ”Grupper” välj en grupp och tryck knapp ”Gör utskick”).
C. ”Personal” > ”Visa alla” > knapp ”Skicka e-post” (alternativt ”Skicka SMS” ).
D. ”Utskick” > ”Alla utskick” > knapp ”Skapa nytt”.
Om texten saknas bland befintliga utskicksmall (listan visas även under ”Utskick” > ”Administration” > ”Utskicksmall”) men kommer att återanvändas någon gång skapas en ny utskicksmall – använd där knapp ”Lägg till ny”: