facebookVi välkomnar version 7.7! – Gymsystem

Vi välkomnar version 7.7!

Vi välkomnar version 7.7!

Hoppas ni haft en härlig sommar – det har vi i team Zoezi! Vi har förstås inte bara legat på latsidan och slappat utan jobbat på flitigt även under sommardagarna! Det har därför blivit dags för en uppgradering av systemet, vilken skickats ut till er under natten till idag onsdag. Vi har även sett över, samt justerat, hur vi framåt hanterar akuta ärenden utanför kontorstid. Du hittar mer info om detta längst ner i mailet.

Under denna uppdatering har vi haft stort fokus på att vidareutveckla och förfina ekonomidelarna av systemet med några riktigt bra funktioner för att underlätta er administration och vardag ytterligare! Kika nedan på listan med allt spännande nytt:

Ekonomi:
  • Du kan nu ställa in att fakturor och autogiron bekräftas automatiskt istället för att göra det manuellt. Inställningen hittas under Inställningar > Ekonomi;
  • Möjlighet att ange ett lägsta faktureringsbelopp för autogiro och faktura. Är beloppet för en viss fakturering lägre än den gränsen så sparas beloppet och slås ihop med nästa faktureringstillfälle och går iväg på faktura så snart totalbeloppet överstiger den gräns ni eventuellt ställer in för detta. Detta för att ni ska ha möjlighet att slippa skicka iväg fakturor för onödigt små belopp om ni så vill. Inställningen hittas under Inställningar > Allmänt > Autogiro/Faktura.
  • Nytt tillval: Intäktsperiodisering. Detta tillval gör det möjligt att intäkter kan bokföras som intäkter under den period de faktiskt intjänas och på så vis också fördelas ut över tid som rimmar med när de verksamhetsmässigt “används”, även om betalningen sker vid ett enstaka tillfälle;
  • Periodisering av klippkort. Utökning av tillvalet intäktsperiodisering ovan;
  • Nytt tillval: Utbetalningar. Med utbetalningar aktiverat går det nu att lägga in och spara utbetalningskonton på personer och företag. Stöd för både bankgiro, plusgiro och vanliga bankkonton. Kräver tjänsten leverantörsbetalningar hos din bank, kopplat till Zoezi servicebyrå;
  • Återbetalning av värdekort. Istället för en informationstext om betalsätt är valt så läggs det i kö för att återbetalas automatiskt. Detta är en utökning på det nya tillvalet Utbetalningar;
  • Faktura med decimaltal möjliggörs för att kunna sälja exempelvis 1.5 av en enhet;
  • Ta bort träningskort. Nu finns möjligheten att ta bort ett träningskort efter att en faktura har blivit krediterad. Du behöver alltså inte längre justera giltighetstiden;
  • Visa i historiken vem som fått en faktura. Detta tydliggör till vilken e-post som en faktura har skickats till;
  • Tydligare information på kundkortet när du klickar på knappen E-faktura (syns bara om tillvalet är startat);
  • Tydligare information om vad som kommer att visas på fakturan under Inställningar > Allmänt;
  • Automatisk sammanslagning av autogirobetalningar. Autogirobetalningar samlas nu ihop automatiskt på det datum som är valt under inställningar. Oavsett om kunden handlar i webbshoppen eller om en administratör lägger till en betalning så kommer allt att samlas ihop till ett underlag och dras samma dag för kunden.
Rapporter:
  • Möjliggjort att ta ut en rapport med offert/avtal. Användare kan filtrera på alla datum, ansvarig.
Övrigt:
  • Förbättrad navigering i systemet i både personalvy och medlemsvy där det nu går att backa till föregående sida på ett mer konsekvent sätt
  • Ny funktion där administratörer som skapar konto åt en person nu har möjlighet att lägga till denna person i en grupp direkt i registreringsformuläret;
  • Ta bort signerat medgivandeavtal. Det är nu möjligt att ta bort avtal som inte är aktuella, t.ex om en kund har signerat ett medgivande med felaktiga bankkontouppgifter;
  • Automatisk varning vid läggande av arbetsschema. Om en användare har fyllt i siffror på fältet om rast men inte lagt in den så kommer det nu varnas för att uppmärksamma användaren på detta;
  • Ändrad text vid utskicksmall: ”Ditt sparade betalkort närmar sig sitt utgångsdatum. Gå till Mina sidor för att uppdatera dina kortuppgifter”.
Hantering av akuta ärenden utanför ordinarie öppettider:

Under sommaren har vi analyserat huruvida vår jourservice varit ett effektivt verktyg för att hjälpa er med akuta ärenden. Vi har då sett att det först och främst är väldigt sällan ni ringer till oss utanför kontorstid med akuta problem vilket förstås är väldigt positivt då det tyder på att vårt system och tillkopplade hårdvaror sällan felar. Vi har också sett att det är väldigt begränsat vad vi på distans akut kan göra åt saken då dessa problem inte är i systemet utan oftast relaterat till infrastruktur (elavbrott o.s.v) eller hårdvaran vissa kunder har på plats i sin anläggning. Därför har vi nu skapattydliga och enkla felsökningsguider för att ni snabbare och enklare ska kunna göra sådan felsökning och då också tagit bort journumret. De utförliga felsökningsguiderna har vi publicerat på vår hemsida zoezi.se/support, för de ärenden som innan kategoriserats som akuta. Detta innebär i praktiken problem med Tidomat och inpassering samt kassa. Vi föreslår att ni som använder Tidomat inpassering eller fysisk kassa skriver ut och har dessa guider till hands ifall skulle sluta funka under icke-kontorstid. Om ni har några funderingar kring detta så är det bara att ni hör av er till vår support och ni kan som vanligt alltid skicka ett mail till oss dygnet runt så återkopplar vi så snart vi kan.Vi önskar er en fortsatt fin septembermånad!

Vännerna på Zoezi

Skrivet: 2020-09-02